Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Levertal

Hej jeg hedder irene jeg er 47 år. Og jeg fik min galeblære fjernet akut 2 Jan 2020 så det er et år og nogen dag siden. Og jeg. Får forsætte taget blød prøver for holde øje med mit levetal som er lidt skævt. Og det har været siden jeg fik fjernet min gældeblære som betændt og der var også galesten i den og som udgangspunkt har jeg det fint.. men har bare tænkt på om levertal bliver normal eller jeg skal forvente at de er skæve skal lige sige jeg rør ikke noget alkohol . Dog slås jeg med noget overvægt men den del er styr på jeg kommer en gang om måneden hos min læge til vægt kontrol.

Kommentarer

  • Indstillinger

    Nå, jeg var lige inde og kommentere på det andet opslag om emnet.
    Og som nævnt, skal du nok ikke regne med, at dine levertalt bliver normale.

    Jeg blev opereret i 1989, og her i foråret var jeg til en udredning for noget helt andet (som jeg i øvrigt ikke fejler); der fik jeg taget en masse blodprøver, og netop levertal slog noget ud.

    Lægen spurgte til mine alkoholvaner, og jeg kunne så heldigvis straks sige, at mit indtag er minimalt, men at disse tal giver handler om den galdeblære.

    Så - du skal nok regne med skæve levertal fremover.

  • Indstillinger

    Tak Lisette. Ja det. For nok ret i men. Når det er sagt så rører jeg heller ikke alkohol og skal ha taget nye blodprøve på tirsdag. Bla lever tal da min læge holder øje med dem jeg.fejler jo ikke noget andet. Ud over jeg slå med noget overvægt men. Det håber jeg også jeg få styr på hen af vejen .

Log in eller Registrér for at kommentere.