Hjem Sundhedsvæsenet Hvordan gik behandlingen?

Sundhedsvæsenet Anno 2015-2020

Ak ja, det som jeg troede "blot var en overbelastet tungemuskel, pga timelang fisseslikning i år 2015, endte HELT anderledes.

Jeg fik så ondt i tungen at jeg blev nødt til at tage til vagtlægen.

Nu skulle man tro at ethvert sygehus, havde nogenlunde de fleste specialer dækket ind, nu hvor der kun er sygehuse i de store byer, og ikke i enhver lille provinsby som i 80´erne.

Så de er samlet i større byer og typisk bygget tilsvarende større.

Uden jeg vil komme med alle detaljer her, for så bliver det virkeligt langt, så er Resumeet at jeg jeg endte på hele 6 forskellige hospitaler, da de hver især kun har 1 særligt udvalgt speciale.

Det betød at jeg nærmest tilbragte mere tid i en sygetransport end på selve hospitalet / i behandlingen.

Jeg overlevede dog, og min tunge gør ikke ondt mere, nu har jeg tilgengæld sløret tale og spise besvær, da min tunge er delvist lam efter alle de stråler. Så jeg taler som om jeg er pissestiv hele tiden.

Det kan lydet meget sjovt, hvis det ikke var fordi at jeg IKKE er stiv hele tiden. Det ser fx dumt ud at komme til et jobsamtale og lyde som om man er fuld, Eller mit gangbesvær kan også tolkes som at jeg er fuld, men det hele har en medicinsk baggrund.

Log in eller Registrér for at kommentere.