Hjem Muskler, led og knogler Rygsmerter

Smerter pga. D-vitamin-mangel?

Jeg beklager på forhånd det relativt lange indlæg, men jeg vil gerne prøve at give et retvisende billede.

I starten af marts var jeg ved lægen, fordi jeg generelt var uoplagt, sløj og havde en følelse af feber uden at have det. Han tog blodprøver og fandt ud af, jeg havde allergi overfor husstøvmider og gav mig forskellige antihistaminer og endda en binyrebarkhormon-indsprøjtning. Intet af det hjalp, så jeg begyndte på en vaccine mod husstøvmider og umiddelbart har det heller ikke hjulpet endnu. Her for et par måneder siden fik jeg meget ondt i lænden og begyndte hos kiropraktor, som ikke har kunnet hjælpe mig, så han sendte mig på rygcenter. De kunne ikke finde noget galt, så meldingen var, at det skulle trænes væk. Smerterne blev dog værre og værre, så jeg tog til lægen igen, da smerterne stråler ud i baller, arme, ben, tæer og fingre. Mine muskler og led er simpelthen ømme hele tiden og nogle af mine tæer og fingre er følelsesløse. Det er på trods af, jeg får både smertestillende og muskelafslappende. Lægen tog en ny blodprøve for at tjekke for gigt. Når jeg læser svaret på blodprøven, kan jeg se, at det eneste, der er udenfor normalområdet, er d-vitamin. Den ligger på 25 og burde som minimum ligge på 50. Når jeg læser om symptomerne på d-vitamin-mangel passer det helt utroligt godt med mine symptomer - både mht. min "allergi" og smerter i hele kroppen.

Er der mon andre herinde, som har haft d-vitamin-mangel, som har haft de samme symptomer eller lignende?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.