Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stakåndet af næsten ingenting?

Hej i panelet !.

Jeg vil høre om i kan have et bud på hvad jeg fejler ? For ingen læger har ! Men det har jeg nok ;/

Vil sige at jeg allerede som 8-årig begyndte at ryge (er 39 år nu )

Allerede i teenagere årene kunne jeg så småt mærke åndenød, var fx altså målmand i fodbold, kunne ikke rigtigt følge med hvis vi var ud og cykle og lign.

Nå men jeg gik ud af skolen, og kørte på rulleskøjter og lign, ingen problemer.

Først da jeg var sidst i 20´erne blev åndenøden virkelig slem.

Noget af det første var nok at jeg ikke kunne gennemføre et samleje andet end i en bestemt stiling, og siden slet ikke.

Og jeg følte bare mere og mere åndenød, tilsidst blot ved alm gang.

Så kunne jeg heller ikke cykle mere - kunne ganske enkelt ikke holde den igang uden at miste pusten totalt.

Jo måske 100 meter.

Så gik kæresten fra mig, for hvem gider også en kæreste man ikke kan have sex med, forståeligt nok.

Nå men hver for sig, fortsatte min åndenød med at blive værre. Nogle dage så slemt, at blot at at vende sig i sengen eller gå på toilettet var ekstremt anstrengende.

Så jeg kunne ikke rent fysisk rydde på i den lille lejlighed (på 25 m2) som jeg fandt langt ude på landet (havde ikke råd til andet da damen skred).

Så til sidst var der så rodet at jeg blev smidt ud.

Derpå var jeg hjemløs i 10 mdr (på 2 forskellige forsorgshjem), inden jeg fandt en lille lejlighed igen, dog lidt større, 50 m2.

Denne ligge dog på 2. sal, og jeg har det VIRKELIGT svært med de trapper (der er ingen elevator) og jeg er bange for at at falde ned af dem, især hvis jeg skal bære på noget (fx en pose skarld ned eller lign).

Så mit spørgsmål er måske: hvad skal der til for at få en handicapvenlig bolig via kommunen?

Altså først og fremmest at den er i stueplan!

Her under Corona har jeg kun været udenfor 1 GANG, og det var så slet ikke helt uden for men kun nede i opgangen for at tømme min postkasse.

Jeg er diagnoticeret med kræft i mund/hals/lunger, men har fået stråleterapi, og nu kalder de det "færdigbehandlet" - men altså ikke "helbredt" og derfor er jeg nu på førtidspension... ;/

Log in eller Registrér for at kommentere.