Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Herpes?

Er der nogen herinde der har oplevet lignede med herpes?

jeg har siden jeg var helt lille haft tendens til forkølelsessår, jeg er aldrig blevet testet men har altid bare tænkt at det var herpes..

det meget sjælden at det opstår, der kan gå flere års mellemrum, jeg har ikke haft et sår i lang tid, men opdager her I går at jeg har fået et underligt udslæt på den ene balle..

Det er stort og rødt, fyldt med en masse små blære..

jeg fik en tid ved lægen i dag som har taget en prøve, hun mistænker herpes.. men det forstår jeg ikke, jeg har aldrig haft det dernede før, jeg har haft samme faste partner de sidste 3 år er endda gravid i 16 uge og har fornyelig ikke haft nogen forkølelsessår.

jeg ved herpes kan smitte fra læber til kønsdele, ved F.eks. Oralsex eller hvis man rør ved et sår ved læben og derefter et andet sted på kroppen.. men det jo ikke tilfældet her?

Så vidt jeg ved har min partner ikke herpes, men det sætter da alle mulige tanker igang..

Det føre mig til spørgsmålet: kan herpes 1 pludselig gå i udbrud andre steder på kroppen, herunder ballerne? Er der nogen der har oplevet det..?

tak på forhånd!

Kommentarer

  • Hej mocq!
    Vedr. dit spørgsmål omkring nogen har oplevet lignede med herpes?
    Ja jeg har døjet med Herpes i en del år, faktisk helt fra barn og til i dag på mit næsten 65år.
    Jeg har mest haft Herpes Simplex 1. Det er den mest "normale" som sætter sig i ansigtet og det meste af de andre steder på kroppen.
    Hvorimod Herpes Simplex 2 er så vidt jeg ved, den som sætter sig på kønsdelene.
    Jeg har aldrig haft Herpes pga. seksuelt altivitet
    Sidst jeg havde Herpes S. 1, da brød den ud oppe i mit hår på mit hovedet og dette gjorde mega ondt.
    Ofte har jeg haft det lige øverst i hårgrænsen forneden og dette har min læge fortalt mig, at denne Herpes S. 1 er lidt mere strid at få bugt med end det i f.eks ansigtet.
    Jeg har prøvet både akut accolivir tabl. behandling samt langtidskur med accolivir tabl.behandling i over et år.
    Men dette er jeg atter stoppet med, da jeg stadig fik udbrud på trods af langtidskuren.
    Jeg har efterlyst om der er kommet nyt på markedet som kan afhjælpe os med Herpes problemer men ikke rigtigt.
    Jeg er begyndt at afprøve nogle naturtbl. som hedder Solgar L-Lysin aminosyre og så studerer lidt hvilke fødevarer der indeholder for meget og for lidt aminosyrer.
    Men har man først én gang haft Herpes-virus-infektionen, ligger den i kroppen og kan reaktiveres.
    Det sker typisk i stressede perioder, ved nedsat immunforsvar og under menstruation.
    Sollys kan også medføre reaktivering.
    Og så selvfølgelig ved seksuelt aktivitet.
    Dette er en ret pinefuld virus og jeg ønsker virkelig at der kommer en eller anden form for evt. vaccine imod dette.
    Lad os håbe på dette i fremtiden.

    På forhånd TAK herfra

Log in eller Registrér for at kommentere.