Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i fødder og ben

2»

Kommentarer

  • Indstillinger

    Jeg bruger altid Salomon fra sportsforretninger. Hverken hjemmesko eller fx gummistøvler fungerer for mig. Gætter på at det er fordi min fod så sidder løsere og derfor ikke får fuld støtte af indlæggene.

  • Indstillinger

    Tusind tak for dit svar. Dem vil jeg prøve at kigge efter.

  • Indstillinger

    Smerterne i mine fødder og ben bliver værre og værre. Knuderne i mine fødder, der bliver flere og de gør ondt. Det føles som der sidder noget stramt om begge mine ben.
    Jeg har været hos lægen. Jeg tror slet ikke han forstod det. Jeg fik en henvisning til en fysioterapeut. Denne vidste ikke hvad der var galt med mine ben. Så jeg fik nogle øvelser og de hjælper ikke det mindste.
    Smerterne begyndte så småt for flere år siden og jeg fik indlæg.
    En dag fik jeg en diskusprolaps samt nervebetændelse og mit ene ben blev lammet i et stykke tid. Dette gør det jo ikke bedre. Jeg tror lægen og fys. tror det er det, der smerter. Men det er det ikke. Det er to forskellige ting.

    Er der andre, hvor knoglerne har danner knuder i fødderne og sender smerter op i benene, som eventuelt ved hvad man kan gøre. Jeg tror det ender med jeg ikke kan gå, hvis dette bliver ved.

  • Indstillinger

    Kan du beskrive nærmere hvor på fødderne det gør ondt, og om det er på begge fødder?
    Hvordan har du det helt generelt?
    Har du nogle fordøjelsesproblemer?

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 21 maj, 2021, 07:30

    Nej, jeg har ingen fordøjelsesproblemer, slet ikke.
    Ja, det er begge fødder. Knoglerne er sunket og der er dannet knuder oven på fødderne og ved anklerne. Det strammer om benene helt op til knæene. Smerterne kan svinge en del.

    Hvordan skulle eventuelle fordøjelsesproblemer have noget med knudedannelser på fødderne at gøre.

  • Indstillinger

    Hvis du ser på zoneterapi, så findes lymfesystemet oven på fødderne og omkring anklerne (mellem tæerne og videre op over fødderne, ved knysterne og rundt om ankelleddet). Min tanke var, om det kunne være dit lymfesystem der gav problemerne, men jeg vil mene, at det ville give nogle andre symptomer, som f.eks. fordøjelsesproblemer, især fordi miltmeridianen og mavemeridianen arbejder tæt sammen. Men der kan også være tale om andre problemer, f.eks. menstruationsforstyrrelser.

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 21 maj, 2021, 15:54

    Menstruationsforstyrrelser, næe...det er for længst forbi. Det er knoglerne i fødderne, der har lavet nogle knuder. Og de gør ondt. Og jeg mener også de nu sender smerterne op i benene.

    Jeg havde helt glemt jeg havde skrevet om det i 2014. Jeg kan kun sige det er blevet meget værre siden. Før gik jeg lange ture, det kan jeg ikke mere på grund af smerter.

  • Indstillinger

    Så har jeg ikke nogen bud på hvad det kan være. Har du været hos en ortopædkirurg?

  • Indstillinger

    Jeg prøver min nye læge.

  • Indstillinger

    Hvis du ikke har været henvist til en ortopædkirurg tidligere, så prøv om du kan få din nye læge til, at gøre det.

Log in eller Registrér for at kommentere.