Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

BMI testen skuffede mig

Har for få minutter foretaget en BMI test, og må sige, det jeg læste fik mig til at se mere end rødt, og især det med at jeg bliver nødt til at reducere mit madforbrug.
Spiser ikke mere, og drikker ikke mere alkohol, end jeg gjorde i 1997, hvor jeg startede på både antidepressiv medicin og psykofarmaka.

Min vægt var 50 kg. og det havde den ligget på i 25 år.
Mit taljemål var kun 58 cm. Foroven str. 38 og forneden str. 36

Er tidligere Standard og Latin danser

Lige fra 1997 og til 2017 fik jeg psykofarmaka - hvilket først blev opdaget i 2017, at det skulle jeg slet ikke ha' haft.
Heldigvis fik jeg en ny psykiater i 2017, og hun kendte intet til mig.
Hun stillede nogle spørgsmål, og hun kunne fortælle mig, jeg har PTSD, og den opstod under mine 11 års psykisk vold sammen med min eksmand.
Han pillede mig total i stumper og stykker, så jeg endte med at flygte fra ham, da der
kom et oversavet gevær ind i billedet.

Psykiateren spurgte hvorfor jeg fik psykofarmaka ?
Svarede fordi jeg har fået at vide, jeg har Borderline.
Det har du ikke, så fra i morgen starter du på nedtrapningen.
De 2 slags medicin du har fået, er en farlig cocktail, og giver hurtig vægtøgning.

I BMI testen står der jeg er fed, nej mænd siger jeg er smuk, og er erotisk buttet.

Mit første spørgsmål: Er I andre der har taget på af jeres medicin ?
Mit andet spørgsmål: Har I fået nedsat jeres sexlyst ?
Er 60 år og jeg har ingen bivirkninger på det område - det eneste er (kun) min vægt.

Kommentarer

  • Indstillinger

    Jeg fik blodtryksmedicin og tog straks på. Jeg opdagede først senere det var blodtryksmedicinen jeg tog på af. Jeg vejede 52 kg, men vægten steg til 68 kg. Åh, har man forhøjet blodtryk skal man da tabe sig, hvis man vejer for meget, siger "de kloge".
    "Det er din egen skyld blodtrykket er forhøjet. Du skal tabe dig og dyrke motion." Ingen tænker på det er medicinen man taget på og bliver så træt, så træt af. Benene hæver o.s.v.

    Jeg ved godt læger nu endelig har fundet ud af det ikke altid er noget man kan gøre for, at blodtrykke stiger. Det kan være arveligt, som i mit tilfælde. Men jeg tror ikke på det skal være så lavt, som de siger.

    Jeg vejede IKKE for meget, men den medicin var skyld i jeg tog på. Efter jeg selv satte dosis ned o.s.v,. tabte jeg mig langsomt. Men så syntes min læge jeg fik for lidt medicin og dum som man er tog jeg en tablet mere igen. Hvad skete der, jeg tog straks på.
    Jeg kan ikke lade være med at tænke på det måske er med vilje. Det er penge i det og den praktiserende læge kan jo ikke vide andet end hvad de får at vide.
    Jeg har været så syg af blodtryksmedicin, men lægerne kunne ikke finde årsagen. Nu ved jeg hvad grunden var, heldigvis.
    Men medicin har ødelagt så mange år af mit liv.

  • Indstillinger

    Tusinde tak for dit svar persille1

    UH, hvor er det trist, at medicin kan ødelægge så manges vægt og livsmod.

    Ja alt for mange får desværre medicin, som de ikke skulle ha' haft.

    Tog mange år før jeg accepterede min "nye" krop men med de blikke de kære mænd sender mig, så har jeg det fint med mit udseende.

Log in eller Registrér for at kommentere.