Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan skal jeg tackle flirt

Kære jer,

Jeg håber nogen herinde kan hjælpe med jeres syn på sagen, da jeg lige nu er i total vildrede og bare så ked af det.

Jeg har haft denne halvkæreste i snart 9 måneder.

I weekenden var vi til fælles arrangement, med ca 40 andre venner og bekendte og kolleger.

Min kæreste sætter sig på et tidspunkt hen til en anden kvinde som vi kender, og der bliver han siddende længe og snakker meget med hende. Jeg tænker ikke så meget over det i starten, men lægger så mærke til at han gradvist begynder at holde armen på ryglænet på stolen bag hende, og når du snakker smiler han meget og giver hende små kærtegnende klem på skulderen op til flere gange. Han rykker sig ikke fra hende og på et tidspunkt kommer ikke tilbage til mig. Jeg følte mig meget overset, glemt og ydmyget.

Jeg husker et andet arrangement hvor han ligeledes gav selvsamme kvinde et klem på skulderen da de kort talte sammen.. Det tænkte jeg også over det, men valgte på det tidspunkt at slå det hen..

Men episoden i weekenden, hvor han gjorde det gentagende gange kan jeg ikke glemme..

Jeg har konfronteret ham med det, men han kan ikke huske at have gjort det, og siger at der ikke lå noget i det og han ikke kan forstå hvis han skulle have gjort noget. Han er totalt uforstående overfor det. Så vi kan altså ikke rigtig komme til bunds i det.

Han har endda efterfølgende på egen opfordring og skrevet til hende kvinden og forhørt sig om hendes oplevelse af det, hun siger at hun intet kan mindes om det og at der ikke var nogen flirt.

Jeg ved dog, hvad jeg så.. Og jeg kan ikke glemme det igen.. Jeg er så ked af at han kunne finde på at sidde sådan med en anden kvinde.

Det skal lige siges, at han ikke er typen der normalt er meget fysisk overfor andre kvinder, han har ikke berørt andre kvinder på den måde og han har endda selv nævnt på et tidspunkt, at han synes det var mærkeligt at hans kammerat, der er gift, er typen der går og giver andre kvinder små klem på armen/skuldrene..

Dernæst skal det siges, at han kun har gjort det på hende her.. Som om hun er noget specielt. Derfor virker det endnu mere mærkeligt på mig :( jeg vil ikke være jaloux men kan ikke glemme det her.

Hvad er jeres syn på den her episode? Har han flirtet eller overdriver jeg det i mine tanker?

Hvad ville i gøre??

Tak for hjælpen.

Kh

Kommentarer

  • Indstillinger

    "Han rykker sig ikke fra hende og på et tidspunkt kommer ikke tilbage til mig."

    Jeg kan kun sige, hvordan jeg selv ville reagere. Om det er rigtigt eller forkert ved jeg ikke. Men ikke om jeg ville finde mig i det. Når der vises en sådan interesse for en anden kvinde ville jeg trække mig. Han må jo være tiltrukket af hende.
    Hellere være ked af det et lille stykke tid end hele livet. Nogen kan sikkert affinde sig med den lille flirt, jeg kan ikke.

  • Indstillinger

    For mig lyder det i al fald som en dum undskyldning at sige han ikke kan huske at have gjort sådan. Medmindre i/han var plørefulde altså. Det er måske lige voldsomt nok at droppe ham for det, men gøre det klart for ham at den slags adfærd sårer dig, når han "glemmer" dig.

    Hvad er en "halvkæreste" i øvrigt? Måske han tror at han kan have "2 halve kærester"? For så er den jo helt gal.

    Nu skriver du intet om jeres alder, men da jeg og min daværende "helkæreste" var sådan 18-25 år og til lign sammenkomster, var det nu meget normalt at når vi endelig var en flok venner (piger såvel som fyre) så snakkede hun primært med "tøserne" og jeg med "gutterne".

    Fordi vi ikke så meget til dem i hverdagen (da vi var de eneste som allerede havde fået barn).

    Men når først man havde fået en vis mængde alkohol dansede man da med hvem som helst der gad. Men ikke decideret flirt. Ved ikke om det har kunnet tolkes som flirt, det var i al fald ikke ment sådan.

    Hvis man endelig vil flirte med andre end den man er "halvkæreste" med, så er det dummeste sted at gøre det da nok mens hun ser på. Så tænker ikke han har ment det som flirt.

    Men det ændrer jo ikke på at du har opfattet det sådan.

Log in eller Registrér for at kommentere.