Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

I tvivl om depression

TimmolsTimmols
Redigeret 12 maj, 2020, 12:52 i Åben debat om depression

Indlægget er slettet af redaktionen, da det havde karakter af spam.

Netdoktors redaktion, 12.05.2020

Kommentarer

  • Indstillinger

    Du virker meget stresset og uden selvtillid.
    Jeg tror heldigvis ikke du er nået depressionen endnu.

    Du skal huske på, at vi ikke alle sammen er lige dygtige og har forskellige ting vi er gode til.
    Men som sagt kan man ofte det man vil, hvis man sætter sig noget for og ikke giver op.

    Jeg vil klart anbefale dig at løbe nogle ture eller lave noget gymnastik og lytte lidt til noget musik (måske lidt naturlyde), tage dybe indåndinger, meditere og dyrke lidt mindfulness for at klare hjernen.
    Det vil få dig til hurtigere at finde nogle løsninger, gøre dig glad, give dig selvtillid og hurtigere komme igennem uddannelsens opgaver.

    Glæde det smitter og derfor vil i hurtigt kunne få en god samtale.
    Men manglende selvtillid og negativitet smitter desværre også og så er det stort set umuligt at få en god samtale op at køre.

    Husk på det.

  • Indstillinger

    Hej Timmols

    Jeg er ikke enig i ovenstående svar. Til forskel fra etlistr mener jeg, at du har flere tydelige symptomer, der kan være tegn på depression:

    • Du er ked af det
    • Du sover meget dårligt og har svært ved at komme op om morgenen
    • Du har svært ved at koncentrere dig
    • Du har problemer med at skulle ud blandt mennesker
    • Du har selvbebrejdelser

    Hvis jeg var dig, ville jeg hurtigst muligt bestille en tid ved lægen. Så må lægen stille diagnosen.

    Hvis du faktisk har en depression, kan det være direkte farligt at lægge særlig meget vægt på ovenstående svar. Ja, det er rigtigt, at man ofte kan, hvad man vil, hvis man arbejder målrettet på at nå sit mål. Men hvis man er syg, kan man ikke, hvad man vil. For en depressionsramt ville det svare til at bede en person med brækkede ben om at danse!

    Sådan som jeg læser dit indlæg, så har du allerede så rigeligt ”slået dig selv oven i hovedet”. Hvis du yderligere skal til at bebrejde dig selv, fordi du – i syg tilstand – ikke kan passe din uddannelse optimalt, er det altså ikke godt. Det bringer dig længere ned i hullet.

    Bortset fra det er det altid godt, hvis du kan komme lidt ud i lyset og luften og røre dig. Men lad være med at kritisere dig selv, hvis du ikke magter ret meget. Selvbebrejdelser har fanden skabt!

    Men sørg nu først og fremmest for at komme til læge.

    Mange hilsner og god bedring

    Kameliadamen

  • Indstillinger

    Jeg tilslutter mig helt, hvad Kameliadamen skriver.
    Vi er nogle der altid bliver udset til at være mobbeoffer. Du er slet ikke alene. Selvbebrejdelser har fanden skabt! Det er så rigtigt sagt.
    Jeg syntes det er så flot du holdt ud i to år i militæret. Det er nemlig hårdt.

  • Indstillinger

    Kære Kameliadamen.
    Jeg takker dig mange gange for den hjælp du gav mig. Ja, jeg eksisterer endnu.

  • Indstillinger
    SpoergerSpoerger
    Redigeret 26 april, 2022, 14:12

    Til Kameliadamen

    Tak for dine gode svar - du skriver rigtig pænt, hjælpsomt og godt. Jeg er lidt i samme situation - og rigtigt deprimeret (!) det er jeg virkeligt ked af og føler jeg burde gøre alt muligt ..og det irriterer mig jeg bare er så ked så jeg ikke kan .

Log in eller Registrér for at kommentere.