Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lymfeknude

Jeg håber nogen kan hjælpe.

Jeg er 23 og siden jeg var barn har min venstre lymfeknude i nakken ofte blevet meget hård og lidt forstørret, jeg husker ikke der har været sammenhæng i forhold til sygdom dengang, men jeg husker som teenager at den altid opførte sig sådan når jeg var syg, jeg har da ikke bekymret mig da den altid er blevet normal igen.

Fornylig er den så dukket op igen, jeg har dog så vidt jeg husker ikke været syg på de seneste, og jeg synes den har været her i hvertfald nogle uger, jeg var så tilfældigvis ved lægen forleden og der nævnte jeg det lige, hun mærkede den og jeg fik afvide den bare var en smule forstørret formentlig efter sygdom, jeg sagde jeg ikke har været syg, men hun holdt fast i der nok alligvel har været lidt.

Jeg er fornylig blevet udredt af noget sygdom/dødsangst så jeg er lidt sårbar i forhold til det hele og jeg kan bestemt mærke den lymfe her ikke gør det bedre.. for jeg synes egentlig det mærkeligt at den så ofte dukker op, samme lymfe hver gang, selv når jeg ikke føler mig syg.. er der nogen der har samme oplevelse?

jeg lider for tiden rigtig meget af acne også og det sidder i hovedbunden, jeg har den dumme vane at jeg piller i det og så bliver det ømt og betændt, kunne lymfeknuden også være påvirket af det?

tak på forhånd derude!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Redigeret 8 marts, 2021, 13:29

    Hej mocq94
    Det kunne godt lyde som om, at du har en tendens til at bekymre dig, og det er kender jeg desværre også alt for godt til. Jeg tvivler på, at der er problemer med din lymfeknude, men gå op til din læge om ikke andet så bare for at få det tjekket.

    Bekymringstanker kan sagtens påvirke din hud i en negativ retning. Du er stresset og i alarmberedskab, og det slår ud på din hud - og det gør jo ikke noget godt for din situation. Jeg ved godt, at det er lettere sagt end gjort, men jo mindre du bekymrer dig desto bedre. Hvis du vil gøre noget godt for din hud, så prøv MK olie [link fjernet af redaktionen] det har gjort underværker for min hud.

    Men det vigtigste er, at du får hjælp til at holde dine bekymringstanker i ro. Psykiatrifonden har lavet en ret fin video om emnet. Den anbefaler jeg dig at se.

    Jeg ønsker dig god vind fremover. Det skal nok gå alt sammen!
    Jesper

Log in eller Registrér for at kommentere.