Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

skræk og angst for gynækolog

Hej,
Jeg er en voksen kvinde på 36 år.
Jeg har aldrig brudt mig særlig meget om at gå til gynækolog - tror jeg generelt ikke kvinder elsker.
Man skulle næsten tror jeg havde et traume, for selve dagene op til jeg har en tid begynder skrækken at melde sig; svedeture, stress, ingen søvn.
Og kan nærmest tage mig i at aflyse tid alene pga. min skræk.
Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide, og ja.. her ved jeg udemærket godt at man vil få sine besøg til gynækolog.
Jeg blev så gravid for noget tid siden, men desværre spontan aborterede jeg, og det krævede naturligvis stadig et besøg.
Både pga. følelser med abort og min i forvejen stræk, så kunne de kun lige gennemføre undersøgelsen, men det tog evigheder fordi jeg havde det så elendigt (besvimede endda også) Selvom de var virkelig søde, tålmodige og dybt professionelle så var det stadig et sandt mareridt -Der måtte til sidst to personer til, for at få undersøgelsen klaret.
Og med ord til sidst som “ Ellers sender vi dig på hospitalet, og de er langt fra så tålmodige" - Ved jeg godt de sagde for at slukke for min hystade.
Men mit spørgsmål er: Er der noget som kender til behandlingsformer som kan hjælpe på vej med min skræk, frygt og angst? Aborten har nemlig kun gjort det meget værre. Har hørt om personer som får behandlet psykiske angst med alt muligt andet, så hvorfor mon ikke dette? Vil gerne høre jeres gode råd.. drømmer jo stadig om at blive mor en dag.
På forhånd tak

Log in eller Registrér for at kommentere.