Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Radialisnerve er død, fingre virker ikke og nervesmerter i begge arme

Hej med jer

Hvad er der galt med mig?

For 6 måneder siden vågnede jeg nærmest fra den ene dag til den anden op til en ny tilværelse. Mine overarme eksploderede i voldsomme smerter så snart jeg hvilende mig mere end 30 min. og søvn var umuligt. Min lillefinger, ringfinger og langemand kunne ikke bevæge sig og huden på begge føltes bedøvet. Også på det ene ben var der pludselig pletvis bedøvet hud. Jeg blev sendt til MRscanninger to gange og efterfølgende indlagt til undersøgelser (MRscanning for tredje gang, rygmarvsprøve og en masse blodprøver) intet interessant at konkludere herfra bortset fra at jeg ikke har kræft, borrelia eller schlerose. Gudskelov!

600 mg pregabalin holder smerterne nogenlunde i skak, og de voldsomme smerter i overarmene er væk, men ellers er der ingen positive forandringer.

Jeg var til nerveledningsundersøgelse + EMG i går og svaret var, at radialisnerven i venstre arm slet ikke fungerer :(

Min ergoterapeut havde gættet på at det var ulinaris den var gal med, men det undrer mig, at det er radialis når det nu er de tre yderste fingre, der er lammede. Hånden er blevet mindre og den er ikke vågnet det mindste op, selvom der er gået så lang tid.

Er der nogen, der tænker bare et eller andet ud fra det, jeg beskriver?

Jeg har en tid på sygehuset igen om 14 dage, men ventetiden føles bare så lang.

Venlig hilsen Maria

Log in eller Registrér for at kommentere.