Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tungmetal afgiftning - har du erfaring med Penicillamine og DMSA?

HJÆLP - det er en ensom, frustrerende og dyr rejse at være tungmetal forgiftet i Danmark!)

Vil høre om der er nogen her, som er i gang med afgiftning, el. som er igennem forløbet og raske af behandlingen i dag?)

Jeg er testet tungmetal forgiftet (Dkk.4000,-) og har fået anbefalet afgiftning med Penicillamine + højdosis c- vitamin (Dkk.2000,- pr. gang) og herefter DMSA (?,-)

NB. Har fået udskiftet amalgam plumber (Dkk.7000,-) udtræk af 3 rodbehandlede tænder (Dkk.3000,-), er så småt i gang med tørbørstning, lerbad, infrarød sauna og grøn kost omlægning. Min kommende tandlægeregning bliver på (Dkk.35.000,-)

Har taget én behandling med Penicillamine, og skulle i gang med anden behandling af 3. Men så mig bare lidt sur på at produktet koster 20€ i Tyskland (fordi de får tilskud fra sundhedssystemet) og Dkk. 1800,- når det er med en privat recept fra speciallæge i Danmark. Det skal lige siges, at jeg ikke bare klynger, er 100% sygemeldt igennem snart 1 år, har været nødsaget til at lukke mit virke som selvstændig med klinik og butik og får nu resourceforløbs ydelse, med et budget underskud på 5000,- pr. Mdr.

Pt. Har jeg besluttet at gå den naturlige vej med økologisk Chorella + Spirulina + Moringa sammen med grøn kost omlægning. Læser pt. bogen ‘Hjælp’ af Githa Ben-David som sammen med en masse tiltag, dog også med positivt resultat blev afgiftet med DMSA på blot 4 mdr.
Som så mange gange i løbet af det sidste år, føler jeg mig alene i mine beslutninger, fordi det alene er mit ansvar hvilen vej jeg vælger. Min alm. læge holder øje med mit lever og nyre tal, men ved ingenting om pillerne, el. Om afgiftning af tungmetaller.

Mit spørgsmål er om du har erfaring med afgiftning på egen krop, med Penicillamine, DMSA el. Den naturlige vej, som du gerne vil dele resultatet af med mig? 😊

Log in eller Registrér for at kommentere.