Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Puls over 100, sveder og føler mig oppustet

Hej,

Jeg har haft angst de seneste 10 år - også sygsomsangst. Grunden til, at jeg nævner det er, at det er nogenlunde under kontrol. Jeg kan godt mærke når der er noget, jeg kan virke lidt for overdrevet omkring. Jeg har været hos min læge for at stykke tid siden, fordi jeg har haft hjertebanken, puls over 100, sveder MEGET mere end normalt og løber hurtigt tør for luft.

Problemet er, at jeg jo i min tid, er kommet en del hos min læge for diverse ting. Han ved godt, at jeg har sygdomsangst. Han plejer for det meste altid, at sige, at det er "ingenting", hvilket er helt fint. Jeg stoler på ham og som regel går det også I sig selv - nøjagtigt som han siger.

Denne gang er det dog noget andet! Han bliver ved med, at køre de her symptomer over til min angst, men jeg kan FØLE, at det intet har med min angst at gøre.

Blodtryk: 145/95

Puls: 100-110

Vægt: 114 kg

Alder: 31

Jeg er overvægtig og har altid været det, men til trods for det, har jeg altid haft en ok form. Kan sagtens løbe en tur, gå langt, ingen problemer med trapper og sådan... men de sidste 4 uger har jeg mærket en drastisk nedgang i min form. Jeg bor på 2. sal og det er normalt ikke noget problem for mig, at hverken gå eller spurte op af trapperne. Men den seneste tid, når jeg kommer op i min lejlighed går der 2-3 minutter inden jeg ikke længere er forpustet.

Min mave føles oppustet og hård. Nogle gange når jeg tager en dyb vejrtrækning får jeg en nogenlunde kraftig smerte i den nederste del af maven. Jeg har også svingende hård/mild/tynd afføring.

Jeg føler virkelig at der er noget galt, men min læge vil ikke lytte, da han relaterer det ti noget angst. Men som sagt så plejer jeg, at være god til at skelne mellem angsten og det seriøse.

Forleden dag var mit hoved tungt og det føltes som om, at mit hoved var fyldt med for meget blod. Jeg følte mig lidt svimmel og fik også næseblod.

Hvad tænker I?

Log in eller Registrér for at kommentere.