Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvorfor blive når jeg måske ikke elsker længere?

Jeg er en kvinde på 36 år. Min kæreste og jeg har været sammen i snart 11 år. Vi har ikke fået børn, da det ikke har været så let for os. Vi har prøvet at få børn de sidste 2,5 år. For 2 år siden købte vi også hus sammen. For 7 måneder siden blev jeg gravid men spontanaborterede. Det skal nævnes at jeg har givet min kæreste tid og plads til hans karriere så vi først kunne starte projekt ‘Barn’ her inden for de sidste 2,5 år. Det skulle så vise sig ikke at være så let.

Jeg har de sidste 7 måneder, og måske endda lidt før ikke følt mig tiltrukket af ham.
Han vil gerne kysse, nusse, kramme og have sex - især når ÆL nærmere sig. Men jeg stivner. Jeg har ikke lyst til noget af det. Jeg føler intet når han kysser mig, og jeg bryder mig ikke om at tage tøjet af, når han kigger. Jeg nyder de aftner han arbejder sent, og bliver irriteret, når han pludselig har en friaften hjemme. Jeg ved, at jeg er hans livs kærlighed, men jeg kan ikke overskue, at skulle tilbringe resten af mit liv sammen med en mand, jeg ikke elsker.

Jeg har forsøgt at tale med min kæreste om at gå hver til sit, men det vil han overhoved ikke høre tale om og ‘truer’ med at han overtager alt hvad vi har i huset af møbler etc og fortjeneste ved salg af huset. Og han sikre sig, at jeg kun får det jeg har betalt af indskud i huset… som han siger det; hvis jeg går fra ham så skal jeg ‘betale’ for den beslutning - det er mange penge. Vi er ikke gift og da vi købte huset sagde alle med “ fornuft” : Få en advokat til at lave en bodeling - man ved aldrig hvad der ka' ske. Fik vi aldrig :-(
Desuden er han klar til børn nu og mener det må være aborten jeg ikke har fået ‘behandlet’ siden jeg ævler om at gå fra ham. Men det er det ikke.
Jeg mener, at det er bedst at gå fra hinanden. Men jeg er også bange for, at jeg vil fortryde at have forladt ham, for han er på mange måder en rigtig god mand og noget holder mig måske også tilbage - jeg er 36 år, mon så jeg ‘når’ at få børn? :-(
Iøvrigt er jeg også begyndt at gå meget ud med veninderne (escape?) og hver gang jeg møder tilfældige mænd - som jeg intet laver med (skal siges) så føler jeg mig ekstrem tiltrukket af dem. Deres facon, krop, interesse etc.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Kommentarer

  • Indstillinger

    Du skal naturligvis forlade din partner, fordi han er truer med at snyde dig for penge, hvis du forlader ham og fordi han på trods af sin viden om, at du ikke elsker ham, vil have børn med dig. Sagen ville være helt anderledes, hvis dine manglende følelser for ham bekymrede ham og han sammen med dig ville forsøge at finde ud af, hvad der skulle til for at I kunne vække dine følelser for ham.

  • Indstillinger

    Selvfølgelig skal du ikke blive i et forhold og få børn med en mand, der kun tænker på at skade dig, hvis du vil gå.
    Du skriver, at du er hans livs kærlighed? Hvis du var det, ville han da ikke true med at ødelægge alt for dig, hvis ikke du retter ind.

    Det er meget muligt, at det alligevel handler om, at din abort og alt det, I er gået gennem for at du kunne blive gravid, har betydet mere end nogen af jer aner for jeres forhold, så derfor vil jeg foreslå, at I først prøver at søge noget professionel hjælp - f.eks en parterapeut, så I kan få nogle værktøjer til at få bearbejdet de ting, der givet ligger godt begravet, og som du givet mener at have bearbejdet. Det kan også betyde, at du finder dine følelser igen.
    Dette skriver jeg, fordi du også skriver, at du er bange for at fortryde din beslutning om at gå.
    Handler det om ham? Eller handler det om, at du så muligvis slet ikke kommer til at få børn? Lige netop det skal skal du have meget klart defineret?

    Dog vil jeg foreslå dig, at du også ofrer, hvad det koster og kontakter en advokat, og der får at vide, hvor du helt præcist vil stå, hvis du vælger at bryde op.
    Hvis I har købt hus fælles og din underskrift også står på skødet, optaget fælles lån, købt diverse indbo fælles, så har du helt basale rettigheder, som han ikke kan tage fra dig.

    Hvad enten I ender med at gå fra hinanden eller ej, så ved du, hvor du står.

    Du bør dog under ingen omstændigheder få børn med en mand, du føler dig truet til at blive ved.

Log in eller Registrér for at kommentere.