Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er klamydia en bakterie?

Har været sammen med en fyr - Uden kondom: op i mig i noget som ligner 8-15 sek, ud igen.. og bestemt ikke fuldført samleje og han kom heller ikke.
Han hiver fat i mig ugen efter og siger han har klamydia. Jeg tager fluks en hjemmetest og som tydeligt viser den er negativ. - igen vi havde nærmest ikke sex, ind og ud på 5-10 sek. Ergo, jeg tænker selv, selvfølgelig har jeg ikke fået det.
Der går 3 ugers tid og jeg får følelsen af blærebetændelse, tager ned forbi lægen og tisser i kop for at få antibiotika til blærebetændelse. Men lægen melder tilbage med at jeg ikke har blærebetændelse eller nogen form for bakterie.

Men kan jeg reelt have klamydia, så? eller bare normal irritation i underlivet.
Når lægen tester for blærebetændelse som er lig en bakterie, kan de så typisk se samtidigt om det så kan være klamydia, eller er klamydia ikke en bakterie?

Kommentarer

  • Indstillinger
    lotte123lotte123
    Redigeret 1 oktober, 2019, 08:07

    Det kan da sagtens bare være en irritation, men klamydia kan alligevel godt smitte selv ved kortvarig berøring mellem kønsdele.
    Forhåbentligt nævnte du risikoen for klamydia, da du alligevel var ved lægen med mistanken om blærebetændelse?
    Lægen vil ikke nødvendigvis undersøge for samtlige eventuelle andre sygdomme, når der måles for f.eks. en blærebetændelse.

Log in eller Registrér for at kommentere.