Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skifte over fra lyrica til oxycontoin eller renere morfin prepparater

Hei,jeg heter Thomas og bor her i Norge. Jeg er operert for ryggprolapps i nedre del ledd 1til 3 er påvirket. Jeg har også skjevheter i ryggsøylen. Jeg ble i 2018 2 december utsatt for nye prolapser en morgen jeg våknet så smallt det godt i ryggen min. Jeg krøp/kravlet på gulvet og var nærmest ikke i stand til og gå pga enorme smerter som kom fra nedre del i ryggen og strålet ut i høyre fot med enorme stikkende skjærende smerter. Jeg har stått på Lyrica nå siden 2016 og begynnt med 750 mg til dagen som virket en periode deretter måtte jeg øke og pr år så økte jeg så mye att jeg lå oppi 2 gram med lyrica hver dag. Det er 6-7 300 mgs kappsler på morgenen. Jeg står nå opp med så enorme smerter ca kl 5 om morgenen å det værker så jævlig jeg holder på og gråte av hvor vondt dette er hver dag. Jeg har blitt sendt hit å dit til Buprenorfin søknad ang LAR som er norske morfin uttdeling til mennesker som skal gå av Morfin opiater. Der fikk jeg 3 avslag og passet ikke inn. Jeg gikk deretter til smerteklinikken og der ville de dytte i meg masse C prepparater som absolutt ikke har noe med smertestillende og gjøre etter hva jeg leser. Jeg takker nei til dem. Ingen Leger VILL SKRIVE UT MORFIN PREPPARATER Til meg så jeg går og anskaffer meg oxy contin fra 30 mg opp til 90 mg pr dag. Jeg har et ønske om og kutte ut lyrica og gå over på någet morfin som er bedre og virker bedre for smertene mine. Er det Mulig og kutte lyrica ved bruk av morfin prepparater uten og gå gjennom de forferdelige bivirkninger å leddsmerter samt deppressivitet tilstander jeg gjennomgår? Så klart har jeg nå bestemmt meg for å flytte til portugal for å søke hjelp til å få morfin der. Jeg føler dette valget blir bedre for min helse da med tanke på smetelindring og sexualitets problemer jeg har uttvikklet. Jeg får hva som kalles anaorgasmiske problemer av å bruke lyrica. Jeg har trappet meg ned til ca 150 mg men med store smerter men brukt morfin/buprenorphin etc og hatt et bedre sex liv med uttløsning og orgasme. Men problemet for meg er jo att det koster meg en formue og få tilgang til oxycontin eller morfin her til lands. Er det noen plass jeg kan reise til feks i danmark for og få utskrevet oxycontin eller morfin av et slag frem til vi får kommet oss ned å hjem til portugal? Der er det såpass liberalt medesinsk att jeg vill ikke få et NEI av noen leger . Kan noen anbefale meg en lege på veien fra Hirtshals til nederland og oppsøke da vi kjører gjennom danmark den 19 september? Mvh Thomas

Log in eller Registrér for at kommentere.