Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

Manglende lyst

Jeg er en kvinde på 47 år. Har haft en kæreste i ca 4 år. Mit problem er at han ikke vil dyrke sex med mig, og når jeg endelig får ham med på den tager det 3 min. Han siger lysten er væk, at det ikke er mig der er noget galt med og bla bla. jeg er ærlig talt ved at være helt ude i torvene, og selv om jeg elsker ham højt, har lysten til sidespring og sex været i mine tanker. Andre med samme problemer og hvad gør i?? Kan se at han onanere engang imellem, og ærligt gør mig ked af det, når han ikke vil give mig noget, gir det mening. Han har svært ved at få rejsning og ja kommer hurtigt, når det så sker. Vi har i de 4 år ikke haft det bedste sex liv pga hans manglende lyst. Han er 49 og selvstændig, og jeg ved han bekymre sig meget om firma også videre. Men syntes ikke mit sex liv skal være forbi allerede, og savner det rigtig meget. Så nogen gode råd vil være dejligt

Kommentarer

  • jeres situation er ikke god.... den vil uvægerligt ende i at i glider fra hinanden hvis ikke der rettes til.
    Sex er i vores optik det kit som holder et forhold levende, at man kan grine og pjatte sammen.
    Jævnlig sex gør at vi ender med at bære over med hinanden når bølgerne har gået højt Manglende sex gør stigende ligegyldighed og faldende empati.

    Alt sammen vores oplevelser efter et langt liv sammen.

    Vi er begge først i 60 og har en stående aftale om sex en gang pr uge, netop fordi vi har tidligere erfaret hvad fravær af sex kan forårsage.
    Der opstår selvfølgelig perioder hvor det bare ikke lykkes grundet skiftende arbejdstider træthed osv. Her er aftalen at den der udskyder har bolden og kommer med nyt tidspunkt.
    Kunsten er selvfølelig at have fuld accept når det ikke lige lykkes. Kunsten er også at arbejde med sig selv i forhold til at prioitere og opretholde lysten.

    Det gøres ved daglig små positive kommentarer fra begges side, beslutning om smil på læben og positivitet hos begge når vi ses første gang på dagen men også små drillende bemærkninger når de er oplagte, for at imødegå det blir for konstrureret.
    I skuffen er en halv blå pille altid klar skulle det være nødvendig. Optakten er jævnligt nøgen samvær i sofaen medens det sidste tv ses og den sidste kop kaffe drikkes.

    Men up front.. en dyb samtale hvor du gør klart at du er bange for jeres forholds levedygtighed hvis i ikke når frem til en fælles forståelse om at sex er et must og en gensidig forpligtigelse.

    held og lykke

Log in eller Registrér for at kommentere.