Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har mistet lysten til sex

Hej er en kvinde på 47 år har fire børn fra aldre 19 til 10 år. De sidste 6 år er min og min mands sexliv næsten gået i stå. Han har hele tiden lyst men mig nej, jeg har ingen lyst. Jeg vil så gerne kramme ham og kysse ham men jeg vil ikke give forkerte siginaler til ham. Så jeg krammer ham ikke mere eller giver ham kys. For jeg føler at når jeg kysser ham tror han at nu får han sex. Jo mange gange har vi været sammen men kun fordi at han har brokker sig så meget at jeg ikke vil hører på ham mere. Ja jeg har sex selvom jeg ikke har lyst, så får man af vide at jeg ikke vil ham jamen ham brokker sig så meget at jeg føler mig tvunget til at have sex med ham. Jo jeg elsker ham, han er en god far og utrolig kærlig det er ikke ham jeg ikke har lyst til er sex. Hvad hør jeg? Melek

Kommentarer

  • Indstillinger

    Jeg har to forslag til dig
    Først synes jeg, du skal gå til lægen med problemet; der kan jo være en fysisk årsag. Ikke fordi jeg synes, at overgangsalder skal have skyld for alt, hvilket lægen muligvis vi fortælle dig, men der kommer jo ændring i hormonerne. Jeg vil dog påpege, at du ikke skal lade dig spise af med en recept på hormoner - du bør insistere på, at tingene bliver ordentligt undersøgt - blodprøver osv. Rigtigt mange kvinder tager hormoner, selv om det overhovedet ikke er nødvendigt - og ligegyldigt hvad; sundt er det ikke - medmindre der virkelig er brug for det, men de kyles desværre mange steder ligegyldigt i hovedet på kvinder uden en ordentligt undersøgelse først.

    Jeg påstår ikke, at du er i overgangsalder, men du er i hvert fald ved at have alderen, hvor der netop sker mange ændringer i kroppen, og derfor bør du undersøges.

    Det andet forslag er, at I opsøger en parterapeut for et par sessioner - for der kan være rigtigt mange andre årsager til din manglende lyst end hormonmangel. Jeg vil gå ud fra, at når din mand er så utilfreds med jeres manglende sexliv, at han også vil være med til at hjælpe dig til at få din lyst igen.

    Det ville være rigtigt dejligt, hvis du vil melde tilbage om der var noget, du kunne bruge - dels vil det være godt for mig at vide, om mit bud overhovedet er læst - dels tror jeg at det her problem er noget, som berører rigtigt mange, hvorfor emnet er yders relevant.

  • Indstillinger

    Melek 16
    Har du lyst til at blive krammet, rørt ved og kysset uden at det fører til sex?
    Det er det en sexterapeut vil foreslå.
    Det er ikke nogen dårlig ide, du kan risikere at få lysten tilbage.

Log in eller Registrér for at kommentere.