Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Træt af hjemmehjælp, visitator og fys m.m

Vidste I herinde, at man skriver side op og side ned om alt muligt, uden at vi ved det.
Jeg blev frataget noget hjælp, fordi visitator havde hørt ....
Nu er rengøring, som jeg har fået i 12 i farezonen,
Jeg bad om aktindsigt, og blev mildest talt rystet.
Fra visitatoren er alt uden dokumentation, og med forkerte oplysninger, uden navn og dato, og sendt pr e-mail med cpr-nr.
Hun skriver bl.a. om genoptræning, at nu har ..... gået til genoptræning i 4 mdr. med godt resultat. Jeg begyndte midt i aug, og jeg får 4 mdr frem til at række til hen i midten af dec.
Jeg går også i svømmehal, uden at beskrive hvordan det foregår. Det er ellers nøje beskrevet af en anden terapeut. Jeg kan ikke gå i svømmehal, uden at nogen hjælper mig. Jeg går til varmtvandstræning, og har gjort det i mange år. Efter en meget stor operation i ryggen (hele ryggen stivgjort) må eller/og kan jeg ikke så meget og jeg skal have hjælp til noget af det. Men det fremgår ikke, når man bare skriver, hun går i svømmehal.
Jeg så ved genoptræningen, at visitator havde skrevet: Efter borgers eget ønske ophører hjælpen pr dags dato. Det var altså lige med det samme.
Det var ikke sandt, og sådan noget bliver jeg vred over.
Det fik mig til at søge aktindsigt.Der er rigtig meget der skal rettes. Jeg søgte så aktindsigt ved genoptræningen. Det fik jeg i dag.
Der er også mange fejl. Bl.a. står der, at jeg har undervist indtil for et par mdr siden!!!!!!!!!!!!!!!!! Jamen, jamen, tænker de slet ikke? Jeg har gået der i et par mdr. og før den tid var jeg indlagt i et par mdr.
Jeg stoppede undervisningen i 1987, men har hjulpet lidt hist og pist på facebook, når nogen ikke kunne finde ud af det. Altså ikke nogen fysisk aktivitet, kun fingrene får motion, og der kommer ikke penge ud af det.
Jeg ser heller ikke meget til mine børn, står der. Det passer heller ikke. Jeg har meget kontakt både ved besøg, hjælp behov, og ikke mindst telefonen.
Der er så mange fejl, at jeg lige nu er træt bare ved tanken om at få det rettet.
Der er også skrevet fejl i diagnosen.
Det jeg har skrevet her, er kun en meget, meget lille del af fejl.
Så fra dags dato vil jeg ikke snakke med de forskellige indenfor ældreområdet. De skal kun gøre det de skal, jeg kan træne det jeg skal, men uden at snakke med dem.
Nu har jeg fået nok.
Og ved I hvad?
Det vil også blive noteret, sikkert med noget i retning af, at jeg er meget negativ - det er jeg blevet - eller måske de beskriver det som et psykisk anliggende - det har jeg også set i akterne.
Bare jeg kunne blive gammel og ikke have brug for noget af alt det de kalder hjælp og omsorg.
Rende mig et vist sted.

Kommentarer

  • Indstillinger

    I forlængelse af ovenstående, vil jeg nu komme med nogle oplysninger, som måske kan komme andre til gode.Det handlede om personlig hjælp.
    Jeg fandt ud af, at kommunerne har ansat en borgerrepræsentant, som er jurist.
    Jeg har haft møde med vedkommende i dag.
    Min vrede, forvirrethed m m er fuldt ud berettiget. Det er noget rod visitatoren har lavet.
    Hun sagde til mig, at den hjælp jeg blev frataget, kan jeg ikke få tilbage. Det er heller ikke aktuelt mere.
    Men måden det skete på og tidspunktet, er ikke i orden.
    Det er heller ikke i orden, at hun skriver, at jeg har gået til genoptræning i 4 mdr. 4 mdr fra start midt aug, så skal vi helt hen til midt i dec. Det er vi jo ikke endnu.
    Hun fratog mig hjælpen i sept. og afgørelsen er truffet 8. nov.
    Sådan var det hele vejen igennem.
    Juristen går ikke til visitatoren, men til hendes overordnede. På den måde kan mine erfaringer komme andre til hjælp i fremtiden.
    Så nu er jeg tilfreds.
    Så mangler der bare rengøringen. Jeg har fået hjælp til rengøring i 12 år. Den truer hun med at tage fra mig. Nu ved jeg hvordan jeg skal forholde mig, for det må hun ikke. Min ryg er ikke blevet bedre, så havde der jo
    ikke været grund til så stort et indgreb, og der er mange ting jeg ikke kan, og som ikke kan blive bedre.
    Jeg er tilfreds med, at min protest kan komme andre til hjælp. Det er derfor jeg skriver det her.

Log in eller Registrér for at kommentere.