Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Prirformis syndrom - Afhjælpning med massage

Jeg har i længere tid haft spændinger i balden, som har strålet ned i benet. Jeg har fået forskellige øvelser som skulle afspænde musklerne i balden, men det har ikke gavnet. Når jeg går længere ture eller når jeg har siddet ned i længere tid, så kommer der en strålende smerte med akutte smertejag.

Jeg har fået diagnosticeret at det er Piriformis syndrom og derfor har jeg fået øvelser der netop skulle afhjælpe dette, men det er som om, at der skal mere til. Nu har jeg så læst en artikel om Pirififormis Syndrom og hvordan man også kan afhjælpe det med massage af blandt andet balden og bækkenet.

Vejledning om Piriformissyndrom

Jeg har derfor bestilt tid til massage og vil høre om der er andre, der også har fået massage i forbindelse med spændinger i Piriformis, balden og bækkenet? Er det noget der gør ondt og hvad er jeres erfaring med at få musklerne masseret, når øvelser ikke rigtigt hjælper uden at kombinere det med andet?

Jeg er godt klar over, at jeg også selv skal kombinere med strækøvelser og ikke bare kan forvente at én massage af bækkenet kan ændre det hele. Jeg har dog tidligere oplevet gode resultater ved at kombinere massage med stræk, f.eks. ved skulderspændinger og lignende.

På forhånd tak

Log in eller Registrér for at kommentere.