Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knæ

Hej
Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.
Min mor kunne ikke gå for ca 2 år siden, så kun blev sendt på Gentofte hospital
Og fik røgten fotografer sine knæ, og fik af vide hun skulle have nye knæ.
Har fik af vide at hun skulle tabe sig og det har hun gjort, men knæene er bare blevet være og være.
Hendes læge vil ikke sende hende videre og hun kan blive opereret elle give hende smertestillende medicin. Eneste grund er det er ikke det rigtigt tidspunkt.
Jeg har talt med andre og der er meget stor sandsynlighed for at hun har betændelse der inde.
Hun skriger af smerte.
Det er nok ikke det rigtig sted og skrive men ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg håber i kan fortælle mig hvor jeg skal henvende mig for af hun kan få hjælp.
Med venlig hilsen
Heidi smidt

Sendt fra min iPhone

Kommentarer

  • Indstillinger

    Jeg har en bekendt, som for nogle år siden fik et kyt knæ.
    Hun er/var ikke bare overvægtig, men decideret fed - en bmi på omkring 60.

    Der var der ingen problemer i at få den operation, så det kan ikke være din mors eventuelle overvægt, der handler om, selv om stor overvægt vil fortsætte med at overbelaste/ødelægge også nye knæ.

    Så - med mindre der er nogle andre væsentlige årsager, som ikke er nævnt her - vil jeg foreslå, at du går med din mor til lægen igen, og der ganske enkelt forlanger, at der bliver taget affære, og det aldeles med det samme.

    Hvis lægen igen afviser, må du/I ligeledes forlange at få en dybtegående forklaring på, hvorfor det lægefagligt vurderes, at din mor skal lide, som hun gør.

    Kommer der ikke noget tilfredsstillende ud af det, bliver hun nok nødt til at skifte læge.

    Det her lyder helt hen i vejret, men nogle læger tror desværre, de kan skalte og valte med deres patienter efter humør.

Log in eller Registrér for at kommentere.