Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brokket Håndled Træning

minimini
Redigeret 2 oktober, 2018, 11:40 i Åben debat om smerter

For to dage siden faldt jeg med et ældre monhjul, og venstre håndled var meget opsvulmet og smertefuldt, så jeg gik til beredskabsrummet og fik røntgenstråler.

Det viste sig, at det var brudt / dobbelt revner i slutningen af ​​radiusen, hvilket betød gips og beregnet Konvalescens på lidt over en fjorten dage. Selv den højre langfinger havde en revne og blev bundet sammen med ringfingeren med en kompression mellem. Derudover er det høje niveau af den ødelagte hånd ordineret og træner 6-8 gange om dagen for at holde blodcirkulationen løbende og reducere hævelse og stivhed.

Tager ipren specielt ved sengetid, ellers kan jeg ikke sove

Fordi det gør ondt at sprede dine fingre o (især tommelfingrene), er jeg bekymret for at forhindre helingen i at blive skadet. hvis jeg stadig tager det. Eller er det bare, at jeg bare rører mine fingre uden at såre?

Desuden undrer jeg mig over, hvilken funktion fingeren har med revnen - er det bare for at undgå at bruge denne fimger, eller er der mere funktion? Går jeg uden dette kompressions- og operationstape, hvis jeg tager det omhyggeligt?

Det har nu været otte dage siden ulykken, og efter en kort uge begyndte begyndelsen at falde, men begyndte at klamre, og jeg bruger ikke længere smertestillende midler.

Derudover har jeg haft tid til besøg på læge dag ti. Behøver et besøg så tidligt, da der ikke var nogen fejl?

Besøg røntgen og læger nu efter ti dage, og det viste sig at være uændret, dvs. ingen fejl og ingen synlig helbredelse. Derudover fik jeg en ny overflødig (reheated / resized plastic strip). og blev syg i cirka fire uger.

Jeg tog lidt på plasteret ind i gipset, så jeg havde et lille sår. Skal du have en gips i 3 uger, kan det være et problem med plasteren, når den ikke får luft? Tænk, det var en plastik patch.

Nu på dag 16, jeg spiser ca. 2-3 gange det daglige behov for calcium og vitamin D3 for at det kan helbrede hurtigt.

Har jeg imidlertid vidst, at den brænder i hånden i de sidste 24 timer - kan forbindes til gipset, der forhindrer blodgennemstrømning eller muligvis helbreder? Hvis der er en dårlig forsyning med kedler med risiko for kold ild, føles det koldt / stingende? Har i.o.f.s. lidt dum dumhed, men forsøger at bevæge / strække figurerne hver anden time i overensstemmelse med ordinationen.

Har ikke været god endnu i den anden side, samtidig fik jeg en revne i min finger. Skal tage tre uger at helbrede. Selv håndleddet gør også lidt smerte http://www.online-order-cs.com i for stor belastning.

Forsøgte i går at udøve lidt ved at sætte en sandpose på ca. 1 til 2 kg på armlen for at undgå at blive helt afslappet. bør ikke være en ulempe, hvis det ikke gør ondt. Men det er stadig vanskeligt at sove med armen på puden i høj stilling (sover på siden). Gør også meget smerte, men tror det afhænger meget af gipsen (plastskinne), der barberer under tommelfingeren, hvor jeg har brudt. Jeg turde dog ikke at gå videre til arbejde mere efter at jeg prøvede at arbejde et par dage umiddelbart efter ulykken. Alt du gør er hårdt og kompliceret, da det gør ondt i begge hænder.

Log in eller Registrér for at kommentere.