Hjem Hud og hår Åben debat om hud og hår

Sveder meget

Hej
Jeg er en fyr på 24, som så længe jeg kan huske er kommet utroligt let til sved. Det er primært i ansigtet. Det bliver meget tydeligt, når jeg sveder og selvom jeg er blevet bedre til at acceptere det, så giver det stadig udfordringer i privatlivet (dates, præsentationer i skolen, større forsamlinger med taler osv). Jeg ryger ikke, dyrker ugentligt motion og spiser sundt, så jeg ved ikke lige hvorfor jeg sveder mere end alle andre?

Er der andre i lignende situation eller/og nogle derude, som har tips til mit meget frustrerende problem.

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Vi har en 2 på arbejdet der gør det samme. De har begge en blæser ellers har vi ikke rigtigt kunne løse det. Da de altid har det varmt i forhold til andre.

  • Redigeret 14 juni, 2019, 08:07

    Hej pn,

    Har du fået undersøgt om du lider af: hyperhedrosis?

    Det kan afhjælpes med botulinumtoksin, men det er selvfølgelig meget offensivt. Ansigtet er lidt et svært sted. PerspireX (link fjernet, redaktionen) er ret godt mod sved, men det passer selvfølgelig ikke videre ind i ansigtet, ellers er der også f.eks. den her tshirt (link fjernet, redaktionen) som jeg syntes er ret god, men det er primært til arm og rygsved.

    Er du meget nervøs? Stresset? Følelser har en overraskende stor indflydelse på sved. Jeg syntes i hvert fald at du bør tage det med en speciallæge.

Log in eller Registrér for at kommentere.