Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pris/tilskud hos tandlægen

Hej,

Jeg var ved et almindeligt statustjek hos tandlægen i går. Det viser sig, at jeg desværre har et hul der skal laves.

Jeg fik en ny tid og et overslag på behandlingen inden jeg skulle hjem.

Prisen for at få lavet hullet er 1690 kr.

Da jeg kom hjem og fortalte det til min mand, sagde han, at det var dyrt. Vi har det samme tandlægehus, og han har ikke givet mere end 800-1000 kr for at få lavet et hul.

Jeg er lidt en tandlæge-novice, da jeg kun har fået lavet ét hul tidligere. Det er 7 år siden. Jeg er derfor det de kalder “grøn patient”.

Min mand har lidt mere døje med sine tænder, og er derfor “gul patient”.

Er der forskel på priserne, alt efter om man er rød, gul eller grøn patient? Får man evt mindre tilskud som “grøn patient”?

Vores tandlægehus er en del af tandlægen.dk, og de er nok 5-6 stykker. Men priserne skulle vel være de samme?

Desuden mente min tandlæge, at hullet nok er kommet efter jeg fik lavet det sidste hul. Måske kunne de have ramt den raske tand med boret, og at det så har gjort den sårbar... Det er lidt øv!

Johanne

Kommentarer

  • Indstillinger

    Der vil desværre altid være risici ved enhver form for operation. Lige ift. prisen er jeg også lidt i vildrede - men vil det skade noget at ringe ned til en anden tandlæge for at høre, hvad det vil koste ved dem?

    Det kan være, at du finder en anden tandlæge, hvor du måske skal betale så lidt som din mand.... jeg skiftede i hvert fald tandlæge på et tidspunkt, og jeg var meget overrasket over hvor lidt jeg skulle betale det ene sted kontra det sted jeg kom fra.

  • Indstillinger

    Ja jeg skulle til at sige det samme som Rikke - tror at du får meget ud af lige at tage telefonen og ringe rundt til tandlægerne. De er jo sælgere lige som bankmændene, så mon ikke du kan presse prisen? :-)

Log in eller Registrér for at kommentere.