Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Nærmer mig den grå zone igen!!!!

Puha. Synes sku livet er ved at være for svært igen. Jeg har en svær depression, og får medicin for det. Har fået det i ca 9 uger, og havde mærket bedring. Men hvad sker der så lige nu?
Jeg er begyndt at arbejde med få timer om ugen, og synes egentlig det er gået okay. Men jeg er stang træt, når jeg kommer hjem til middag. Og nu synes jeg, at alt det jeg havde fået bygget op, er ved at falde fra hinanden igen....

Er der nogen der har prøvet det???????

Jeg er træt, trist, og kan ikke klare nogle konflikter. Så ryger jeg helt op i det røde felt, og bliver derefter ked af det.
Min mand har meget svært ved at forstå det. Vi er gode til at snakke om det, men jeg er også ved at være træt af, at snakke om det samme hele tiden, for jeg har svært ved at forklare tingene. Føler min krop og mit sind, ja hele mit liv er taget fra mig...

Ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Skal til læge i dag, så håber han har en løsning.

Vil meget gerne høre fra andre, som har været i samme situation...

Kommentarer

  • Jeg ved jo ikke hvordan du lever eller hvad dit arb. er.
    Men hvis du lægger ud med at spise sundt og nærende og får ALLE vitaminer
    og derud over går et par ture hver dag, så er grundlaget i orden .
    Så er der måske flere ydre ting du skal lave om.
    F.ex. hvis dit job er elendigt så drop det . osv osv..... vh søren

  • Hej Soosa - Jeg har været igennem 2 svære depressioner for 8-10 år siden og får stadig medicin Venlafaxin (livslang) Min oplevelse af sygdomsforløbet var at man "bølger" imellem depressiv tilstand og ikke depressiv tilstand i en periode inden man har sluppet sygdommen helt. Med andre ord kan man ikke regne med at tilstanden er stabil, selv om man har fået det bedre. Jeg tror der gik et par år inden jeg helt var fri for små nedture. Som et suplement til min medicin er jeg nu begyndt på en behandling kaldet metakognitiv terapi - det synes jeg virker rigtig godt, også fordi jeg har nemt ved at stresse og får små angst perioder. Jeg ved ikke om det er noget for dig, men det kunne måske være en hjælp til din tilstand.

  • @kronisk sagde:
    Hej Soosa - Jeg har været igennem 2 svære depressioner for 8-10 år siden og får stadig medicin Venlafaxin (livslang) Min oplevelse af sygdomsforløbet var at man "bølger" imellem depressiv tilstand og ikke depressiv tilstand i en periode inden man har sluppet sygdommen helt. Med andre ord kan man ikke regne med at tilstanden er stabil, selv om man har fået det bedre. Jeg tror der gik et par år inden jeg helt var fri for små nedture. Som et suplement til min medicin er jeg nu begyndt på en behandling kaldet metakognitiv terapi - det synes jeg virker rigtig godt, også fordi jeg har nemt ved at stresse og får små angst perioder. Jeg ved ikke om det er noget for dig, men det kunne måske være en hjælp til din tilstand.

    Det lyder spændende med metakognitiv terapi - det må jeg lige ind og læse noget om!

Log in eller Registrér for at kommentere.