Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Trykproblemer i ørerne og flyvning

Kan nogen hjælpe? Jeg har i månedsvis haft problemer med overtryk i højre øre, og nu prop i venstre. Jeg har fået det tjekket og far næse spray og antihistamin, som intet hjælper.
1) Er der nogen der har en god ide til at afhjælpe det? Det gør mig vanvittig, både hørenedsættelse og larm i det højre øre.
2) Jeg skal flyve om en uges tid. Jeg ved det kan give smerter ved op- og nedstigning, men kan det også skade øret??

Håber nogen kan hjælpe.

Kommentarer

  • jeg ville kontakte en øre næse hals læge for at se om smerterne skyldes øget tryk på din trommehinde.
    er trykket meget højt og du påvirker det yderligere, kan det ske at trommehinden springer, det gør ondt men så burde du få det bedre bagefter...
    er det fordi du har svært ved at trykudligne havde jeg som barn et apparat så jeg kunne puste balloner med næsen, det fungerede for mig i forhold til trykudligning.

    når du ikke til lægen, ville jeg af alternative behandling måske prøve zoneterapi da jeg synes de er gode til det med øre

  • Jeg ved man kan få nogle bestemte flyveørepropper, der gerne skulle hjælpe med at trykudligne. tror de kan fås på de fleste apoteker! :-)

  • Tidsel - blev dine symptomer nogensinde bedre?

Log in eller Registrér for at kommentere.