Hjem Muskler, led og knogler Leddegigt

Kan jeg have gigt?

Hejsa, jeg overvejer at gå til lægen. Da jeg har en del smerter, som jeg tænker eventuelt kunne være gigt.

Jeg har en følelse af vokseværk/trykken indenfra i mine fingre. Og en “hævet” fornemmelse i dem. Begge mine ringefingre kan ikke bøje det yderste led, og jeg har ingen streger, over eller under leddet, som indikerer, at det har været bøjet. Specielt i mine ringefingre har jeg ondt, de er, bogstaveligt talt, nogle ringe fingre. Det giver også problemer, når jeg løfter ting, at de ikke kan bøjes, og har forstuvet det yderste led adskillige gange. Smerterne i fingrene er hyppigst omkring eftermiddag og aften, samt i forbindelse med længerevarende “fingerarbejde”, fx rejepilning.

Jeg har ondt i knæ, og kan ikke sidde på hug. Har ondt i lænd/bækken, og jeg er generelt meget stiv og usmidig i kroppen.

Bør nok sige, at jeg kun er 20 år.

Hvad tænker I? Bør man gå til lægen, eller er det for pyldret?

På forhånd tak :-)

Kommentarer

  • Nej, selvfølgelig er du ikke for pylret. Lægen er til for dig - og ikke omvendt. Og bare rolig han/hun tjener i forvejen rigeligt på bare at have dig stående som patient.
    Det lyder da ikke rart, og derfor er det da vigtigt, at du får det her ordentligt undersøgt.

Log in eller Registrér for at kommentere.