Fnat
Hej alle.
Jeg har i 3-4 mdr nu haft fnat - eller rettere sagt, min kæreste og jeg har været ramt af fnat i 3-4 mdr nu. Vi har været igennem utallige behandlinger, som har været mislykkede. Vi er studerende, og derfor er det virkelig hårdt at have brugt så mange penge på behandling efterhånden, og det er ikke noget vi kan blive ved med. Vi føler, at vi har gjort alt! Min læge har som det eneste sagt, at vi skal starte en ny behandling op - men det hjælper jo ikke!! Og vi har ikke råd til at blive ved med at købe den dyre creme! Det er en ulidelig kløen, og jeg har flere gange været hjemme fra universitetet. Jeg/ er snart ved at løbe tør for tålmodighed og håb - hvad gør vi?
Jeg har i 3-4 mdr nu haft fnat - eller rettere sagt, min kæreste og jeg har været ramt af fnat i 3-4 mdr nu. Vi har været igennem utallige behandlinger, som har været mislykkede. Vi er studerende, og derfor er det virkelig hårdt at have brugt så mange penge på behandling efterhånden, og det er ikke noget vi kan blive ved med. Vi føler, at vi har gjort alt! Min læge har som det eneste sagt, at vi skal starte en ny behandling op - men det hjælper jo ikke!! Og vi har ikke råd til at blive ved med at købe den dyre creme! Det er en ulidelig kløen, og jeg har flere gange været hjemme fra universitetet. Jeg/ er snart ved at løbe tør for tålmodighed og håb - hvad gør vi?
Kommentarer
Min datter har samme problem. Vi har prøvet alt. Dyrt dyrt medicin også.
Kom I af med det? Og hvis, hvordan lykkes det for jer?
Vi er dybt frustrerede.
Hej. Jeg har set i nyhederne at Fnat nærmest er blevet en epedemi. Medicin hjælper åbenbart næsten ikke, så jeg tænkte i kunne prøve noget andet. I hundeører bruger man svovldioxid mod mider, jeg mener dyrlægen har det eller apoteket.
Prøv at smøre det på i et angrebet område 10x10 cm og se om det virker på huden så ikke huden tager skade så hold øje med det.
i ædelgran bruger man også svovl mod mider.
Det kunne være
spændende hvis det kan hjælpe når andet ikke kan. Mvh Freddi
Prøv evt med neemolie. Det plejer at virke godt mod fnat. Det er nok nødvendigt med en god klipning før.
https://www.amazon.co.uk/Naissance-Neem-Litre-Certified-Organic/dp/B00E7NJZXE/ref=as_li_ss_tl?s=beauty&srs=1648793031&ie=UTF8&qid=1490629186&sr=1-25&linkCode=sl1&tag=mychinabargains.com-21&linkId=d6618ff22c79e4d4f6e4010342885324