Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

konstant uvirkelighedsfølelse - svær depression

Redigeret 8 marts, 2018, 03:53 i Åben debat om depression
Hej alle

Jeg gik ned med min første svære depression for 7 år siden og er her nu igen.
Har siden da ikke været fuldstændig frisk, men har været fri for den dybe depression og har kunnet klare livet nogenlunde.

Siden den første depression er en del angst kommet til mig, og har især været plaget af det her i “opløbet” til denne depression, som jeg har nu.

Én følelse overskygger alting lige nu- nemlig uvirkelighedsfølelse.
Hvis jeg har været i pressede perioder, så kan jeg godt føle den i glimt, men lige nu har jeg den konstant. Og har været det den sidste uge.
Den er svær at beskrive, men det er som at gå i en bobbel og specielt mennesker ser “forkerte” ud uden jeg kan pege på hvordan og hvorfor.
Viser ingen psykotiske tegn, det skal lige siges.
Men det gør mig utrolig angst og bange. Det er værst hvis jeg er sammen med andre eller ser tv.

Jeg er lammet af tomhedsfølelse. Føler ingenting. Kan ikke engang græde, og det gør ikke situationen bedre.

Er der andre der har oplevet konstant uvirkelighedsfølelse? Som kan trøste mig med at det nok skal forsvinde?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Simone

    Ja, det lyder som om du har en depression.

    Sørg nu for at få kontakt til en god psykiater som kan rådgive dig. Gå først til din egen læge og få en henvisning derfra - også selvom det tager tid at få tiden til psykiater.

    Vær' tålmodig og få behandling - så skal du nok blive helt frisk igen. Tror mig!

    Vh. Enfartildreng16
  • Indstillinger
    Jeg har oplevet tvangstanker også som jeg synes at du har men mit skulle hjælpes til at gå væk ved at få noget medicin. Men jeg synes at du skal starte med at gå til en psykiater. Venlig hilsen Malene, 123
  • Indstillinger
    Hej Simone
    Som andre skriver, så bør du søge behandling - Specielt hvis det er et tilbagevendende problem.

    Min storesøster har gået hos denne klinik https://terapi-coaching.dk/psykoterapi/depression/ og har ikke haft eftervirkninger i 4 år. Men generelt syns jeg bare du skal finde en psykoterapeut nær dig, så du kan komme tilbage stærkere end nogensinde.

    God bedring !
  • Indstillinger

    Hej Simone,

    Som Morten90 også skriver, har jeg selv bekendte som faktisk også har været hos hende.Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet, og jeg vil heller ikke presse mig på, men bor du på fyn eller omegn, vil jeg klart anbefale at tage et kig på hende. Uanset - Rigtig god bedring!

Log in eller Registrér for at kommentere.