Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Medicinsk abort efter MA

Redigeret 1 marts, 2018, 04:19 i Ufrivillig abort
Hej jeg er en kvinde på 27 år der i fredags til min nakkefoldscanning fandt ud af at fosteret havde været dødt siden omkring uge 8. Da jeg skulle giftes om lørdagen aftalte jeg med klinikken at aborten først skulle ske om mandagen. Jeg kommer hen på sygehuset om mandagen og her bliver vi enige om at det skal være en medicinsk abort, hvorefter lægen giver mig en Mifegyne tablet med det samme og fortæller mig at jeg skal ligge fire Cytotec tabletter op når jeg kommer hjem. Han fortæller at normalt vare dette forløb over tre dage, men at jeg skulle gøre det med det hele på samme dag. Dette resultere i at jeg kommer til at ligge og vride mig på gulvet og skrige pga. de mest forfærdelige smerte i 5-6 timer hvor jeg samtidig konstant kaster op og derfor heller ikke kan holde de smertestillende i mig. Derfor er jeg nødt til at høre om dette kan være rigtigt? Alle steder jeg læser skriver de at det skal foregå over de tre dage og der står det kun vil føles som kraftige menstruationssmerter, men jeg føler det var en ekstremt traumatisk og skræmmende oplevelse. Håber der er nogle der vil dele deres erfaringer.
Log in eller Registrér for at kommentere.