Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blodprøveresultater

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er jo derfor, at jeg foreslår, at man bare tager tilskud af magnesium! Det sker der intet ved. Men sørg for, at det er magnesium i en form, der er nem at optage. Jeg tager selv ekstra tilskud af magnesium, og jeg tager magnesiumcitrat.

    Man skal vælge sine kampe med omhu. Hvis man skal til at argumentere med sin læge for at blive undersøgt for flere ting, er det langt vigtigere at blive undersøgt for D-vitaminmangel end for magnesiummangel!

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Helt enig med Kameliadamen.

    Jeg tager også selv magnesiumcitrat. Det er en af de ting man kan prøve, og så se om det har en effekt.

    Jeg vil stadig anbefale, at man læser om alle mineralerne, og holder det op mod ens symptomer og levevis.
  • Indstillinger
    Hej Trold

    Og jeg vil hævde, at det foruden mineraler også er vigtigt at vide noget om vitaminer - ved træthed især D-vitaminet!

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Ja, vitaminerne er også vigtige.

    Mange af tingene, vitaminer og mineraler, er afhængige af hinanden indbyrdes.

    Og netop derfor er min anbefaling, at man anskaffer sig en bog (eller flere) og selv sætter sig ind i tingene. Det tager tid, for man forstår ikke det hele første gang man læser det.

    Det sidste års tid har jeg læst rigtig meget om vitaminer og mineraler, og føler at jeg ved en hel del mere om det end jeg gjorde før.

    F.eks. er jeg blevet obs på, at min tilbagevendende mangel på bl.a. magnesium sandsynligvis bunder i mangel på B6-vitamin. Der sker ihvertfald nogle positive ting når jeg tager et tilskud.
  • Indstillinger
    Ja, samspillet mellem de forskellige vitaminer og mineraler er vigtigt. Det er derfor, at jeg foreslår, at man tager en god vitamin- og mineralpille hver dag, og derudover ekstra tilskud af de ting, man ved, at man har underskud af, eller som man frygter at have underskud af (det sidste dog under forudsætning af, at et eventuelt for meget indtag ikke gør skade).

    Selvfølgelig er det godt at læse om de enkelte vitaminer og mineraler. men i tilfælde af sygdom, er det vigtigt at have lægen til hjælp! Man kan ikke alting selv - især ikke, hvis man er træt!
  • Indstillinger
    En god blandet vitamin- og mineralpille bør altid danne grundlaget.

    Ud fra hvad jeg har læst rigtig mange steder, så har lægerne ikke den store viden om mineraler, og mange af dem mener, at vi får rigeligt hvis vi spiser en blandet kost (hvad det så er).

    Og jeg kan blot konstatere, at de 3 læger jeg har haft ikke har udvist den store interesse i, at finde årsagen til mine fordøjelsesproblemer og fravær af energi.

    Ja, hvis man har mistanke om decideret sygdom, så skal vi selvfølgelig bruge væres læger, det må der ikke herske nogen tvivl om. Det er jo bl.a. der blodprøverne kommer ind, som bl.a. kan vise noget om organernes tilstand.
Log in eller Registrér for at kommentere.