Hjem Sind og psyke Angst

lyrica mod angst !!

Redigeret 6 marts, 2018, 03:27 i Angst
jeg får normalt 2 x 15 mg oxapax om dagen. det har været øget til 4 i 3 uger..grundet angst og stabil nu og så..nu har min læge sat mig på 75 mg lyrica om dagen til af erstatte de 2 af oxapam. dog stige til 2x 75 mg på dag 3...? hvorfor først på dag 3. ? mit spørsmål . kan lyricaen erstatte exapam 2 mg . har stadig de 2 andre mg til nat morgen....byd ind med erfaringer og hjælp med lyrica

Kommentarer

  • og lige en ting til . der står meget om man næsten kan blive impotent !! kom med nogle erfaringer om det også...
  • Hej mich.
    Jeg begyndte at få lyrica mod angst for ca 2 måneder siden.
    Jeg startede også på 75 mg * 2, jeg blev sat op i dosis hver uge, og er nu oppe på max dosis som er 300 mg * 2.
    Jeg har oplevet en del bivirkninger, især træthed og svimmelhed.
    Jeg er kvinde, men har desværre også oplevet bivirkninger omkring det seksuelle, i form af at jeg har fået svært ved at få orgasme:-(
    Jeg har ingen erfaringer med det andet medicin du nævner, så det kan jeg desværre ikke sige noget om.
    Jeg synes ikke pt at jeg har mærket nogen bedring.
    Du må meget gerne skrive igen, da jeg gerne vil høre om hvordan det virker for dig:-)
  • hejsa . jeg havde kun svimmelhed dag 1. og mærker angsten aftager allerede, på 75 mg. er i dag på 3 dagen startet på 2 x 75 mg. og har trappet ca 7.5 mg oxapam ud (benzo). de ting jeg kan mærke forskel på er tankemylder omkring angsten . Det jeg mener er man ikke kører jeg selv op f.eks. tælle puls m.m .der helt klart fastholder angsten ..vil også mene jeg har haft lidt mani af dem ..der skal ske noget hele tiden. men skide svært af sige da jeg jo ogsa har 23 mg oxsapam der stadig skal væk . men hvis virkningen som jeg læser det er optimal efter 14 dage er jeg superoptimst. Kan du sove ? jeg vil mene hvis du kunne få bare 1.5 mg aprozalam depot med 0.75 til natten og 0.75 om morgenen ville du få en jævn dækning hele døgnet. kombi med lyrica. har så selv ofret en behandling med nåle og svag hypnose. skal nok komme med en opdate mandag.
  • hejsa .det gik fint på 75 mg og nu på dag 4 med 2 x75 mg syntes jeg at jeg har fået lidt bivirkninger . lidt svimmelhed og uvirklighedsfølelse.tung vejrtrækning...håber det forsvinder . ved ikke hvornår de aftager ? hvad er dine /jeres erfaringer ...t
  • Hej igen...
    Jeg kender godt det med svimmelhed og tung vejrtrækning, jeg synes dog de værste bivirkninger aftager efter 3-4 dage.
    Jeg synes det er værre med trætheds følelsen, som ikke helt vil forsvinde.
    Jeg har også prøvet akupunktur, jeg ved at her hvor jeg bor i hvert fald, kan man få det ganske billigt hos foreningen SIND.
    Tak for rådet omkring medicin, for nej jeg sover ikke super godt.
  • hej nadia. jeg har ingen træthed . men hovedpine og osteklok som dog er lidt aftagende , bare ikke hovedpinen(dag 4 ) efter stigning. har du slet ingen bedring i angsten på 2 x 300 ?? efter 2 måneder. håber det begynder af hjælpe på dig ...vh mih.
  • er dog begyndt af drømme irriterende meget !! andre der gør det
  • jeg har nu taget lyrica 75 mg x 2 om dagen og er kommet ned af i oxapax . mangler nu kun 1 oxapax 15 mg. ...syntes dog jeg har fået lidt dumme bivirkninger her på uge 4 ....kan gå i køkkenet for af tage en ting. og når jeg så er der starter jeg med noget andet. dum bivirkning !! aftager den ?? byd ind hvad i har af erfaring. nummer 2 vægtøgning ca 4 kg på 4 uger , men det må kunne styres . og sexuelt ...interressen er sku næsten forsvundet og det håber jeg aftager ellers er det noget shit !! så det posivtive tænker overhovdet ikke på angst og nemt af trappe ud af benzo. i må meget gerne bude ind da det jeg kan finde her er tilbage fra 2012.
  • uge 7 på 2 x 75 mg lyrica. vægtøgning stadig 4 kg. tisser hele tiden. problemer med udløsning. tisser meget . min søvnapnø er bevet værre og snorker meget (konen klager ) . det virker 100 % på angsten men men går de bivirkningerer væk ?? nogle der byder ind med erfaringer. har brug for det inden mit næste lægebeøg.
Log in eller Registrér for at kommentere.