Hjem Muskler, led og knogler Fod- og knæskader

Seneknude under fod - nogen der har erfaringer ?

Redigeret 9 februar, 2018, 02:11 i Fod- og knæskader
Jeg var så uheldig at falde så uheldigt ned af en trappe så jeg forstuvede begge mine fødder ret kraftigt.

Det er 2 måneder siden nu og pludselig opdagede jeg en meget øm knude midt under den ene fod. Havde godt mærket at der var et meget ømt punkt når jeg gik, men det troede jeg stadig var forstuvningen... for hold op det tager lang tid at komme sig.

Var forbi lægen som fortalte at det var en seneknude og gav mig en henvisning til en ortopædkirurg. Jeg spurgte om ikke jeg kunne være heldig at den forsvandt af sig selv, men det svarede lægen nej til.
Som jeg forstod det, skal der vist sprøjtes noget ind i knuden.. og hjælper det ikke, så er alternativet operation..


Det kan jeg slet ikke overskue, arvæv o.l.

Er er andre muligheder - på forhånd mange tak. Venlig hilsen Anne

Kommentarer

  • Jeg havde noget for en del år siden, men jeg kom til en fysioterapeut.

    Der blev prøvet forskellige ting - jeg husker ikke hvilke - men de hjalp så heller ikke. :-)

    Så prøvede han at massere - ret hårdt - direkte på knuden, og det gjorde ondt som ind i ....... , men det hjalp; han fik den "knust". Jeg fik to-tre af sådanne behandlinger, og siden har jeg ikke haft nogen problemer i den retning.

    Men - gå nu til den ortopæd først - der er jo ingen, der siger, at dit problem er magen til mit, ellers er mit forslag da en dygtig fysioterapeut, der har forstand på fodskader - måske en idrætsterapeut. Du har jo med stor sandsynlighed haft en voldsom skævbelastning i den periode, hvor du ikke har kunnet støtte ordenligt, så det skal der naturligvis rettes op på, men det ved ortopæden forhåbentligt en hel del om.
  • Prøv ESWT chokbølgebehandling. Smertefrit, tager nok 5 min! Halvdelen af min knude på oversiden af foden forsvandt straks, resten i løbet af få dage. Kom senere igen (skyldes belastning p. gr. af slidgigt i storetåsled). Denne gang fik jeg den væk ved selv at massere dagligt. Men det tager uger!
Log in eller Registrér for at kommentere.