Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Artikel om autisme og aluminium

Redigeret 11 januar, 2018, 04:53 i Autistiske børn
Artikel om autisme og aluminium.
Det er en meget lille undersøgelse, men den giver alligevel mistanke om en mulig sammenhæng mellem autisme og aluminium.
Bemærk venligst, at der er aluminium i en del vacciner.
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 2X17308763

Kommentarer

  • Hej Brugernavn og andre interesserede

    For et stykke tid siden læste jeg en bog, der var skrevet af Anthony William. Den hedder ”Den medicinske seer”.

    Forfatteren hævder, at han har fået en hel masse viden af overnaturlig vej – faktisk af en ånd. Det kan man mene om, hvad man vil. Men sagen er, at Anthony William bringer en hel masse forklaringer på diverse mere eller mindre almindelige diagnoser.

    Om autisme og ADHD siger han, at begge dele skyldes tungmetalforgiftning.

    Det bedste ved bogen er faktisk, at forfatteren ikke blot bringer disse forklaringer. Han kommer også med løsningsforslag – altså forslag til, hvad man kan gøre for at blive helbredt,

    Nu kan jeg ikke huske alle disse forslag i detaljer. Men for hver sygdom var der tale om en liste med ca. 20 forskellige fødevarer, som man skulle sørge for at spise ofte. Derudover var der en liste med ca. lige så mange krydderurter og kosttilskud, som man også skulle sørge for at få. Nogle af tingene var ganske almindelige fødevarer, så som spinat, hindbær eller grønkål, andre var mere sjældne så som papayafrugt. Hvad angår krydderurterne var der også flere almindelige ting, så som persille eller citronmelisse plus nogle ting, som ikke er så almindelige.

    En af de mest anvendte ting på fødevarelisterne var vilde blåbær, som skulle være virkelig sundt og helbredende, ifølge forfatteren. Så vilde blåbær optræder faktisk som nr. 1 på de fleste af hans lister over fødevarer, der sammen kan helbrede diverse sygdomme.

    Selvfølgelig er det ikke alle, der tror på den slags. Men på den anden side: Hvad er der forgjort ved at prøve, hvis man ellers har kræfter og overskud til det. Jeg forstår godt, hvis hverdagen med et barn med autisme indebærer så mange udfordringer, at det kan være svært også at finde kræfter til at få banet til at spise alle disse ting fra listerne. Men måske vil et lidt større barn selv få lyst til at prøve?

    Til dig, Brugernavn, vil jeg gerne sige, at det er fint, at du bringer disse forskningsresultater. Men det ville være endnu bedre, hvis du også bragte forslag til, hvordan folk skulle løse deres helbredsproblemer ;-)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Citat af Anthony William

    "Helt specifikt skyldes ADHD og autisme (hovedsagelig) kviksølv og
    aluminium, der sætter sig i den kanal midt i hjernen, der adskiller venstre
    og højre hjernehalvdel."

    Helbredende fødevarer mod autisme omfatter vilde blåbær, friske korianderblade, kokosolie, bladselleri, bananer, brombær, avocado, jordbær og
    hørfrø.

    Kilde
    Anthony William - Den medicinske seer

    https://www.saxo.com/dk/den-medicinske- ... 8702230406
  • Hej Optimist

    Fint med den præcisering. Jeg kunne ikke citere fra bogen, eftersom den er afleveret til biblioteket for længst!

    Mine eksempler på fødevarer er ikke taget direkte fra de lister, der vedrører autisme og ADHD, for dem kunne jeg ikke huske. Eksemplerne er blot angivet for at sige, at mange af tingene er ganske almindelige fødevarer, som man kan få i almindelige butikker eller dyrke i sin have. Men der er som sagt også mere sjældne ting på listerne. Og man er selvfølgelig nødt til at købe/låne bogen for at finde den præcise vejledning.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Hej Kameliedamen1

    Jeg kan skam heller ikke huske de nøjagtige lister. Heldigvis havde jeg den nævnte titel som e-bog. :-)

    Hvis man vil læse om alle de anbefalede kosttilskud mod autisme må man som nævnt anskaffe sig bogen. Selve kosttilskuddene kan man i reglen få billigere hos amazon.co.uk end i DK.
  • Hej Kameliadamen1

    Tak for din kommentar.

    Angående behandling af aluminiums-forgiftning, er der en artikel her:
    http://www.mayday-info.dk/UserFiles/fil ... 10-26a.pdf
    Jeg er dog ikke enig med forfatterne på alle punkter, men næsten....

    Der findes på Internettet en del materiale angående mere generel behandling af autistiske børn, skrevet af forældre. Dette materiale er på engelsk.
    "Det er jo dem, som har skoen på, som ved, hvor den trykker", uanset denne trend, hvor ansvarlige sundhedsmyndigheder med flere søger at nedgøre den erfaring, som syge eller forældre til syge børn sidder inde med, som fakenews.

    God læselyst
Log in eller Registrér for at kommentere.