Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i foden

Cami204pCami204p
Redigeret 4 januar, 2018, 06:07 i Åben debat om smerter
Hej mennesker
Jeg har været så dum at jeg gentagende gange har tabt en sæbeholder (hedder det sådan?) ned over min fod. Det er sådan at den her sæbeholder er rimelig tung, og nu har jeg rimeligt ondt i foden.
Den er hævet og rød, jeg kan næsten ikke bevæge mine tæer, jeg kan sagtens strække og bøje min fod en smule (men strækker/bøjer jeg min fod for meget gør det sygt ondt) og jeg kan næsten ikke støtte på den.
Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal sige det til mine forældre, da de tror jeg finder på det for at slippe for idræt (hader idræt, men er med, har aldrig løjet for at slippe)
Men er også bange for at den er brækket eller at det bliver værre hvis jeg ikke får en læge til at kigge på den.
Tror i at den kunne være brækket/forstuvet?
Hvad syntes i jeg skal gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg gætter, at det må være en sæbeholder til brusebadet?

    Det virker en smule underligt, at du gentagne gange kan tabe den over det samme sted på foden, så måske du skal starte med enten at indøve nogle andre rutiner, når du bruger den - eller også tale med dine forældre, om der kan findes en anden metode med den beholder, da den bliver ved med at glide ud af dine hænder. Måske en, der kan hænge på væggen og som man bare skal trykke sæbe ud af uden at skulle stå med våde hænder og "styre" den. Eller ganske enkelt bruge en sæbe, der er i en let plastikflaske.

    Mht din fod kan du lige se det an nogle dage, hvis ikke det er alvorligt, går det stille og roligt over af sig selv, hvilket da godt kan tage lidt tid.

    Ellers må du vel til lægen, der kan vurdere om der skal tages et røntgenbillede.

    Men - selvfølgelig skal du tale med dine forældre om det her. Du virker meget ung og skal naturligvis ikke gå alene med sådan noget.
Log in eller Registrér for at kommentere.