Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

allergisk reaktion på minipiller ??? erfaring ?

Redigeret 22 december, 2017, 16:28 i Åben debat for kvinder
Jeg håber der er nogen kvinder derude der kan svare. Jeg skal prøve at gøre det så kort og simpelt som muligt.

Jeg har taget p-piller i knap 15 år , uden pause, altså udover den normale pause efter 3 uger hver måned. Men har taget dem i 15 år grundet ekstrem slemme menstruations smerter, uden p-piller styrer menstuarion hele mit liv pga smerter hele ugen og til og hele ugen i mens, og da jeg var 15 fik jeg så mange smertestilende at lægen sagde p-piller var sundere end alle de smertestillende. Jeg er undersøgt for endometreriose, men det har jeg ikke.

Jeg har desværre en slem eksem lidelse i skeden samt vulvodyni og min nye gynækolog forslog jeg skiftede ppiller ud med hormonspiral, for at se om vulvodyni blev bedre, men aldrig i livet om jeg ville have en hormonspiral, så valgte blev at forsøge minipiller. Bivirkningerne skulle jo være små og jeg har aldrig haft bivirkninger af ppiller , andet end vægtøgning.


2 dage efter jeg startede på minipiller fik jeg høj feber, ondt i halsen, afsindsig ondt i alle muskler og led og slemme mavesmerter. Tænkte det var influenza. på 4 dagen var jeg så møg syg at jeg tog til lægen, han tog nogen blodprøver, infektionstallet var højt, men ellers var der ikke noget. Dag 5 vågnede jeg med slemme store sår i hele skeden. Tog til lægen igen. Han påviste betændelsen i hele skeden. Jeg havde slemme smerter i æggestokkene og maven og hele kroppen. samt voldsom kløe og udslæt i håndflader og fodsåler. Han mente ikke det var minipillerne, da jeg nævnte det.

For at gøre en kort historie lang, endte på et sygehus med indlæggese, med forstørret milt, blærebetændelse, infektion i skeden af alle typer svamp, skedektatar og slemme sår i hele skeden og op i livmoderhalsen og ekstrem hovedpine. Kunne INTET for smerter og havde smerter i alle muskler og led og feber. Men blodprøverne viste INTET, der blev taget skrab og blodprøve for herpes og alle tænkelige kønssygdomme, som også var negative.

Jeg valgte selv at stoppe med minipillerne efter at have taget dem i 12 dage. Nu har jeg ikke taget dem i 4 dage og er tilbage på ppiller.


Ingen af lægerne mener minipiller kan give de bivirkninger eller reaktioner jeg har oplevet og mener det hele er tilfældig med influenza og uforklaring forstørret milt, samt tilfældigvis uheldig underlivs" katastrofe ".

Nu efter 14 dage ( og 4 dage uden minipiller ) på langs uden at kunne rejse mig næsten, kan jeg i dag trippe lidt rundt og spise lidt, men har stadig feber og svær hovedpine og mit underliv er forfærdelig smertefuld og stadig fyldt med sår og svamp. Mit udslæt og kløe på håndflader og fodsåler er faldet.





Har i hørt om nogen der har fået en allergisk reaktion eller så voldsomme bivirkninger af hormoner ?? Bør jeg indberette det til sundhedsstyrlesen ? Ved jo trods alt ikke OM det er minipillerne der gør det. Men ved virkelig ikke hvad det ellers skulle være og nægter at tro det hele bare er tilfældig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er det jo ikke dig, der skal bevise, om det er den medicins skyld, at du er blevet så syg.

    Du har en mistanke, så derfor bør du ganske enkelt forlange, at det bliver indberettet, men det bliver muligvis op ad bakke for dig, for mange læger har en helt ufattelig "tyrkertro" på visse typer medicin. F.eks. p-piller/minipiller frikendes helt automatisk, selv om der kommer flere og flere beretninger om det modsatte.

    Min mand blev for nogle år siden voldsomt syg efter en influenzavaccine - han var syg i mere end et år - han blev undesøgt på alle ledder og kanter - man kunne ikke finde svar, men kun hårdnakket påstå at det IKKE var p.gr. af den vaccine. Man nægtede at indberette det.

    På samme måde med disse p-piller/minipiller. Hvis lægerne konsekvent nægter at bare så meget som overveje, at de ikke er helt så uskyldige, som det påstås, ja, så kommer der jo aldrig noget negativt og brugerne bliver ved med at få at vide, at de bare skal indtage stadset, og ligegyldigt, hvad de evt fejler, er det i hvert fald ikke p.gr af denne medicin. Sjovt nok findes der rigtigt mange kvinder, der pludselig får det mærkbart bedre, hvis de selv tager ansvar og selv stopper.

    Efter så mange år burde du måske overveje, om du ikke skulle prøve at løbe en risiko - og prøve at stoppe helt med det hormonindtag. Det kan jo være, at det er din krop, der nu siger stop til dette voldsomme - og for din krop helt unødvendige - hormonindtag den har været budt i rigtigt mange år. Måske dine gener fra puberteten ikke er der mere.
  • Indstillinger
    Hej , tak for svar, jeg har ikke været i stand til at skrive et svar før nu, er stadig syg.

    Lægerne ved stadig ikke hvad jeg fejler, har fået blærebetændelse og halsbetændelse oven i nu.

    Jeg gætter selv på at det stadig er en allergisk reaktion på minipillerne. Startede jo op på ppiller igen, dem er jeg på, på 7. dag, har haft konstante menstruations smerter lige siden, selvom jeg ikke har menstruation.

    Du har ret i at jeg kunne overveje at stoppe med ppiller efter alle de år på hormoner, men tør simpelthen ikke. Noget tyder på min krop ikke har ændret sig en disse siden jeg var teenager og fik menstruation. Har altid, trods ppiller haft menstruations smerter og hele ugen op til mens, er jeg dybt deprimeret og får selvmordstanker, når menstruationen så kommer, så har jeg diarre og menstruations smerter, der DOG kan klares med panodiler ( jeg kan ikke tåle ipren og ibumentin længere, pga mavesår ) . Men tør ikke engang tænke på hvordan det er uden ppiller, kan stadig huske mit liv fra jeg var 12 år og fik menstruations første gang og til jeg fik ppiller som 15 årig, det smadrede ALT for mig, besvimede tit af smerte, lå i fosterstillinge og græd og skreg, havde diarre og kastede op, voldsomme kramper i underlivet, fik 600 mg ibumentin og 8 panodiler om dagen i op til 7 dage , mit humør var i bund hele tiden, jeg fik angst hver gang jeg havde ægløsning og udviklede desideret angst for menstruation.


    Har gennem tiden prøvet både zoneterapi og akupunktur og KST for menstruations smerter og pms, uden nogen effekt, samt homøopatisk medicin mod kramperne uden effekt.


    Derfor tøver jeg ufattelig meget med at stoppe med P-pillerne, særligt når jeg læser i diverse debatter om folk der stopper med ppiller og får kramper i underlivet og migræne og tudeture osv i op til et halvt år, før " kroppen har fundet sig selv " .

    Jeg kan mærke jeg er ufattelig vred over at være kvinde, jeg hader mit underliv så meget, jeg hader ALT hvad der har med menstruation at gøre og at jeg er nød til at æde så mange smertestillende og hormoner for at fungere bare nogenlunde normalt. Det er jo sygt !
  • Indstillinger
    Hej , tak for svar, jeg har ikke været i stand til at skrive et svar før nu, er stadig syg.

    Lægerne ved stadig ikke hvad jeg fejler, har fået blærebetændelse og halsbetændelse oven i nu.

    Jeg gætter selv på at det stadig er en allergisk reaktion på minipillerne. Startede jo op på ppiller igen, dem er jeg på, på 7. dag, har haft konstante menstruations smerter lige siden, selvom jeg ikke har menstruation.

    Du har ret i at jeg kunne overveje at stoppe med ppiller efter alle de år på hormoner, men tør simpelthen ikke. Noget tyder på min krop ikke har ændret sig en disse siden jeg var teenager og fik menstruation. Har altid, trods ppiller haft menstruations smerter og hele ugen op til mens, er jeg dybt deprimeret og får selvmordstanker, når menstruationen så kommer, så har jeg diarre og menstruations smerter, der DOG kan klares med panodiler ( jeg kan ikke tåle ipren og ibumentin længere, pga mavesår ) . Men tør ikke engang tænke på hvordan det er uden ppiller, kan stadig huske mit liv fra jeg var 12 år og fik menstruations første gang og til jeg fik ppiller som 15 årig, det smadrede ALT for mig, besvimede tit af smerte, lå i fosterstillinge og græd og skreg, havde diarre og kastede op, voldsomme kramper i underlivet, fik 600 mg ibumentin og 8 panodiler om dagen i op til 7 dage , mit humør var i bund hele tiden, jeg fik angst hver gang jeg havde ægløsning og udviklede desideret angst for menstruation.


    Har gennem tiden prøvet både zoneterapi og akupunktur og KST for menstruations smerter og pms, uden nogen effekt, samt homøopatisk medicin mod kramperne uden effekt.


    Derfor tøver jeg ufattelig meget med at stoppe med P-pillerne, særligt når jeg læser i diverse debatter om folk der stopper med ppiller og får kramper i underlivet og migræne og tudeture osv i op til et halvt år, før " kroppen har fundet sig selv " .

    Jeg kan mærke jeg er ufattelig vred over at være kvinde, jeg hader mit underliv så meget, jeg hader ALT hvad der har med menstruation at gøre og at jeg er nød til at æde så mange smertestillende og hormoner for at fungere bare nogenlunde normalt. Det er jo sygt !
Log in eller Registrér for at kommentere.