Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mobiltelefon

Min eksmand har besluttet at han vil give vores børn en tlf i fødselsdagsgave.
Jeg er uenig i beslutningen, da vores børnikke har behovet endnu, så hvorfor give dem en?
Børnene har bopæl hos mig, og tænker at jeg selvfølgelig skal tages med på råd i den beslutning, da det jo også har betydning for mig...
hvad synes i?
Nogen der evt kan linke til stedet man kan læse om “reglerne” for dette emne?
Synes ikke jeg kan finde noget.
Hat informeret deres far om at han selv må afholde udgiften til abonnement og skader på tlf.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu skriver du ikke noget om, hvor gamle børnene er.

    Jeg er sådan set enig med dig i, at det burde være en fælles beslutning, men hvis han har besluttet at give dem en mobil og er indstillet på, at betale abonnement og eventuelle skader - OG ikke mindst at forholde sig til, at udgifterne fremover, også til nyere modeller, når det kræves i de næste mange år, er hans - så er der vel ikke så meget, du kan gøre ved det. Jeg foreslår, du lige glæder dig over det, for det er faktisk mange penge. Afhængig af jeres øvrige kontakt, er det måske noget, du lige skal lave en skriftlig aftale med ham om.

    Den mobil er jo noget, der er kommet for at blive - til der opfindes noget endnu smartere- og selv mindre børn kan sagtens finde ud af det.

    Jeg vil da også tro, at du vil blive glad for det, når børnene så selv kan give besked til dig.

    Det er jo dig, der bestemmer reglerne hjemme hos jer, så du kan da sagtens indføre mobilfri tidsrum; f.eks. ved middagsbordet.

    Vi kommer ikke uden om den telefon, og børn der har mobil, bliver yngre og yngre, så hvis han har pengene, så lad ham da.
Log in eller Registrér for at kommentere.