Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mærker i kindslimhinden/kinden.

bb9900bbbb9900bb
Redigeret 1 december, 2017, 20:23 i Åben debat om tænder og mund
Jeg har igennem længere tid haft en lille hvid streg/ pølse inde i kinden i venstre side, der hvor de bagerste kindtænder rammer kinden, når jeg tygger sammen. Denne "pølse" ligger mod tænderne i under munden. Mange af mine tænders udseende er ødelagte efter reparation af huller og har derfor spidse kanter. Der er også en streg i højre side, men ikke så bred. Jeg har også mærker i tungen. Skiftesvis med ondt i tungen eller ondt i kinderne med mellemrum i flere år.
Den aller bagerste kindtand er så blevet lavet for 3 uger siden og en tand i overmunden har fået ekstra fyldning sat uden om den , så den nu fylder for meget. Begge tænder er rodbehandlet. Er par dage efter mærkes det som om, den nye fyldninger i overmunden gik i mod kinden ned mod pølsen og det stykke er så blevet hævet, så det føles som, der slet ikke er plads mere inde i kinden. Det stikker i de små sår/mærker hele tiden.
Det blev en lang smøre.
Er der nogen derude, som har prøvet noget lignende, hvor det er gået væk igen, for jeg er bange for, det skal være sådan altid.
Log in eller Registrér for at kommentere.