Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fysiske symptomer selvom angsten er ved at være væk

Redigeret 11 december, 2017, 13:28 i Angst
Hej Netdoktor

I januar til cirka august døjede jeg med slem Angst / depression / stress og var sygemeldt fra skole i alle de måneder. Heldigvis er jeg ved at være rask udover det at jeg stadig har disse stærke sommerfugle i maven, som jeg også døjede med da jeg havde hovedsageligt angst 24/7. De er der stadig hele døgnet, men der er tider hvor jeg ikke rigtigt lægger mærke til det. Så jeg ville spørge hvorvidt det er normalt at man fortsat døjer med fysiske symptomer efter et langvarigt sygdomsforløb med angst selvom angst / depressionen og stressen mere eller mindre er væk. Jeg kan sommetider godt føle mig stresset, men har nu fået nemt ved at få det væk igen ved at tage et bad eller lignende. Det irriterer mig bare at sommerfugle fornemmelsen stadig er der, da det på en måde fortæller mig at jeg skal være bange for noget, selvom jeg ikke rigtigt er det mere.

Håber i kan hjælpe!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tænker, at der sagtens kan være nogle efterladenskaber fra en så stresset periode. Jeg er selv (desværre) midt i orkanens øje, og pyh, hvor er det svært at se sig ud af, så selvom det er skideirriterende med de sommerfugle, så lyder det altså nærmest himmelsk for mig, at det er det eneste symptom.

    Jeg døjede også meget med dem i starten, men fandt ud af at de var stærkt forbundet til vejrtrækning og uro. Jeg startede i noget åndedræts- og afspændingsterapi i København, som virkelig hjalp meget.

    Er du på nogen medicin? I så fald, kunne det være en bivirkning?
Log in eller Registrér for at kommentere.