Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Hovedpinge igennem en uge nu

Louka565Louka565
Redigeret 10 november, 2017, 08:41 i Hovedpine og migræne
Jeg har haft hovedpine igennem en uge nu, ikke hele tiden, det kommer og går, men det har været der hver dag. I går aftes var det virkelig slemt, og jeg kunne slet ikke være i mig selv, det varede i 2-3 timer, panodiler hjalp ikke.

Jeg husker det som en klemmende følelse rundt om hovedet, de andre dage har jeg haft ondt i højre side af hovedet. I dag vågnede jeg op med en let dunken i hovedet, dog overhovedet ikke slemt, her til aften er det blevet værre, det kommer og går lidt. Det bliver forværret, hvis jeg hoster eller nyser.

Jeg har normalt aldrig hovedpine. Jeg har tænkt på om det kan være mit blodtryk, men jeg kan ikke få det målt nu og her. Hvad I alverden kan være årsagen til at jeg nu har haft hovedpine i 7-8 dage i træk? Er der nogen der har prøvet noget lignende?

Kommentarer

  • Hovedpine kan være et symptom på mange ting lige fra forhøjet blodtryk til blodsukkerproblemer. Eftersom du har haft det i så mange dage vil det nok være en god ide at gå til din læge
  • Jeg har i dag fået målt mit blodtryk herhjemme, fik lånt et apparat. De tre første gange lå det på 130/100. Nu lidt senere var det dog 121/98. Så lidt for højt er det, men det undrer mig, at det høje tal er rimelig lavt i forhold til det lave tal?
  • Kan det evt være noget spændingshovedpine? Det har jeg selv lidt en del af, hvor jeg også havde det over flere dage. Faktisk viste det sig meget at være de dage jeg var på arbejde. Jeg har efterfølgende fået at vide af min kiropraktor i København, at det skyldtes de arbejdsstillinger og løft jeg lavede. Derfor har jeg brugt kiropraktor nogle gange og også lavet de øvelser hjemme, som de gav mig.

    Det hat hjulpet mig vildt meget, og jeg har det nu kun yderst sjældent. Jeg vil varmt anbefale min kiropraktor hvis du bor i Københavnsområdet. Stedet hedder Kiropraxis, og du kan finde dem her hvis du vil se om de evt. kan afhjælpe din hovedpine:http://kiropraxis.dk/kiropraktor-i-koebenhavn/

    Lyder i hvert fald ikke rart at du har haft det så mange dage. Evt også kontakt din læge, som der blev skrevet. Han/hun kan måske give dig mere afklaring, og evt. henvise til kiropraktor hvis det er en spænding der skal løsnes op.
  • Der er tit noget i klemme i nakkehvirvler eller ved brysthvirvlerne. Slappe muskler er tit årsagen. Kiropraktor er nok sagen.
Log in eller Registrér for at kommentere.