Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Angst, Depression, Selvskade?

Chris97Chris97
Redigeret 30 oktober, 2017, 04:19 i Selvskade
Hej

Jeg har skrevet herinde før og hjælper mig at skrive om hvad jeg bøvler med i hverdagen, men samtidig vil gerne have mere hjælp.
Jeg er nu 20 år og har haft socialangst/panikangst i 7-8 år. Jeg det sidste år forsøgt selvmord meget oftere end før eller gjordt en form for skade.

Jeg har cirka for 1-2 måneder siden fået depression første gang jeg har fået det, dog siger denne læge at jeg nok har haft det i meget lang tid men har været svært at bedømme. Jeg har en kommune på nakken fordi jeg får uddannelseshjælp og har svært ved at kunne klare mit praktik/skole forløb.

Det meget normalt at jeg skær i mine arme eller tager for mange piller enten på skolen eller derhjemme. Fordi jeg føler alt er håbløst og jeg ik kan overskue noget. Mange gange befinder jeg mig selv på skolen og har adgang til en masse maskiner og værktøjer, så at finde en skarp genstand er ik svært.

Så snart jeg er hjemme og ved at gøre mig klar har jeg masser energi føler mig glad og klar på en dejlig dag. Der går ik 5 minutter efter jeg ankommet på skolen før angsten angriber og jeg tænker selvskade. Hver gang jeg tager piller eller skær i mig selv, får jeg en god følelse lidt ligesom en sten falder fra skulderen.

Jeg er på medicin og har en fornemmelse den virker men kan stadig ik overskue 5 minutter på skolen. Når jeg befinder mig på skolen er jeg kvalmsk har svedeture meget negative tanker og selvmordstanker. Begynder også at have værtræknings problemer “hyperventilere”.

Har en fortid med meget svigt og svær mobning, og tror også det har en del at gøre med det da jeg forbinder skole med noget negativt. Ved bare snart ik hvad jeg skal gøre er blevet sendt til depression behandling dog ik startet endnu og har prøvet alt fra psyk mod angst. De har sagt de ik ved hvad de skal gøre fordi intet har hjulpet rigtigt over alle de år, det nærmest blevet værre.

Har også fået lever problemer nok pågrund af pillerne, og problemer med blodtrykket. Har kun været indlagt engang på grund af overdosis, men kan ik tælle hvor mange gange jeg tager for meget medicin.

Synes selv jeg har prøvet at få det bedre alle former for psykisk hjælp, chat sider, psyk skadestue. Men tror jeg har givet op på kampen mod angst,, det hver gang den er der kommer min selvmordstanker også selvskade.

Håber der nogen som kam forstå mig og at de måske er kommet over noget som det her? Ellers ved jeg ik hvad jeg kan gøre, at forsætte sådan her, så har jeg nok ik lang tid tilbage.

Mvh Chris
Log in eller Registrér for at kommentere.