Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Glemt p-pille uge 3 - hvornår er jeg beskyttet?

Redigeret 23 oktober, 2017, 16:20 i Prævention
Hej alle.
Jeg er en pige på 19 år og har taget p-piller i et halvt år nu. Der skete det sidste uge at jeg glemte at tage den tredje sidste p-pille i pakken, og havde ikke mulighed for at tage den før 16 timer efter. Der skyndte jeg mig så at tage den og tog også om aftenen dagens oprindelige p-pille.

Først bagefter læste jeg på indekssedlen at glemte man en pille i tredje uge skulle man enten starte på pausen med det samme eller springe pausen over. Desværre kunne jeg ikke nå at skaffe en ny pakke p-piller inden min pause og jeg kunne heller ikke starte på min pause der, da jeg allerede havde taget den næste pille. Dagen efter tog jeg så den sidste pille i pakken og begyndte derefter på pausen. Mit spørgsmål er nu, hvornår jeg igen kan være sikker på at være fuldt beskyttet? Fuldte jo ikke instrukserne i pakken. Mit andet spørgsmål er om jeg kan være blevet gravid, hvis jeg havde sex 4-5 døgn inden den glemte pille? Det skal lige siges at jeg er midt i pausen og jeg har fået min menstruation, men har læst at man godt kan være gravid alligevel.. mest af alt vil jeg gerne vide hvornår jeg kan have ubeskyttet sex igen.

Tak på forhånd

Kh. En spørger
Log in eller Registrér for at kommentere.