Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rodbehandling eller hvad ?

Redigeret 18 september, 2017, 15:14 i Åben debat om tænder og mund
Har været til tandlægen i dag med en lidt øm hævning ca. 1 cm over de inderste tænder i overmunden ud mod kinden . Er lidt øm når man trykker på det hævede område som har en diameter på ca. 1 - 2 cm. Det gør ikke ondt når jeg spiser . Har egentlig ikke særligt mange gener ved det , andet en lidt trykkende fornemmelse og at der er noget som ikke burde være der . Tandlægen er ret overbevist om der noget betændelse som skal fjernes via en rodbehandling , som jeg er sat til om nogle dage , men han er IKKE 100% sikker på at det kommer til hjælpe ! Jeg må tilstå jeg ikke har særligt meget lyst til en rodbehandling som ikke er nødvendig. Både pgra de smerter det giver bagefter og hvad det koster .
Jeg har fået taget røntgen i dag som ikke viste noget galt, men det er tydeligt at der en bule i tandkødet .Tandlægen bankede også på de omkring liggende tænder men forskellen var marginalt . Ingen gjorde ondt . Kun lidt ømhed i enkelt , som han så tilsyneladende vil rodbehandle . Ved sgu ikke rigtigt . Kan godt se og mærke at noget er galt . Spurgte ham om det kunne være noget slemt men det afviste han . Nogen der har en ide og ville i lade jer rodbehandle på den forudsætninger ?
Log in eller Registrér for at kommentere.