Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Undrer mig om tandblegning er skidt efter bøjler

Undrer mig lidt over om hjemme tandblegning ville være skidt for mine tænder, efter jeg har haft bøjler. Jeg har haft bøjler bag tænderne, sådan nogle incognito guld bøjler. Efterfølgende har jeg nu metaltråde siddende bag de forreste tænder.

Jeg har altid haft svært ved at holde tænderne hvide, selvom jeg børster dagligt som alle andre. Jeg har tidligere været ryger, og har bare svært ved at komme helt af med gule tænder. Jeg frygter ikke så meget at det kan skade emaljen, da jeg ved at hjemme tandblegning i EU ikke må indeholde for højt hydrogen peroxider, i hvert fald ifølge denne hjemmeside: http://hvidegebisser.dk

Der står noget om at der slet ikke må sælges hjemme tandblegning med for højt indhold af det stof i EU. Desuden har jeg ikke lyst til at smide 3000 kr på en enkelt behandling hos tandlægen. Synes det er lidt for dyrt.

Nogen der har erfaring med tandblegning generelt? om det så er fra tandlægen, eller ved brug af hjemme tandblegning, efter de har haft bøjler?

Kunne måske også ringe til en tandlæge og høre mere om det, koster nok ikke noget at spørge en professionel.
Log in eller Registrér for at kommentere.