Min søns kæreste styrer ham totalt, hvad gør jeg
Min søn på 15 har en kæreste. Jeg har været ret large synes jeg mht hvor meget de er sammen og sover sammen (er min førstefødte så jeg har ingen fortilfælde) så jeg har været usikker på hvor meget og hvor lidt jeg skulle give lov til. De sover sammen hver weekend, undtagen hvis vi skal noget. Hun er tit hos os om eftermiddagen og spiser hos os også, jeg vil jo gerne vise mig fra den gode side, men har også indimellem brug for noget tid hvor hun ikke er hos os, for jeg kan ikke få snakket ordentligt med min søn når hun er her, er det forkert at tænke sådan?
Min søn har i flere år drømt om at komme på udveksling i et år (næste sommer) og det skal vi så til at planlægge og booke nu, og nu tøver han jo så fordi hun ikke vil have han tager afsted. Jeg har snakket meget med ham om det og jeg ved, og kan mærke han stadig brænder for det, men han siger han jo ikke kan rejse når hun ikke vil have det. Jeg tænker jo bare, det er jo slet ikke sikkert de er sammen til næste sommer, og hvis de endelig er skal det også kunne klare det år og vende hjem til hinanden igen, ellers ville det ikke holde allegevel - jeg er i syv sind, for hun presser ham virkelig virkelig meget og han kan ikke sige fra.
Han dropper også sine venner, for hun siger han skal være sammen med hende..... jeg ved at han godt ved det er forkert, men jeg forstår selvfølgelig også godt at der skal være plads til en kæreste, men jeg er rigtig ked af at han måske tager nogle helt forkerte beslutninger nu pga hende.
Jeg mangler gode råd - skal jeg bare lade ham fortsætte med at droppe alle hans venner og hans drømme/fremtidsplaner? Eller skal jeg skrue ned for det og sige der må være nogle dage hvor de ikke ses og skal jeg sige han SKAL tage ud at rejse som han altid har drømt om?
Det er det jeg helst vil, for jeg ved hvor ked af det han vil blive hvis hun dropper ham og han så ikke tog afsted.
Hjælp mig.
Hilsen den dybt frustrerede mor
Min søn har i flere år drømt om at komme på udveksling i et år (næste sommer) og det skal vi så til at planlægge og booke nu, og nu tøver han jo så fordi hun ikke vil have han tager afsted. Jeg har snakket meget med ham om det og jeg ved, og kan mærke han stadig brænder for det, men han siger han jo ikke kan rejse når hun ikke vil have det. Jeg tænker jo bare, det er jo slet ikke sikkert de er sammen til næste sommer, og hvis de endelig er skal det også kunne klare det år og vende hjem til hinanden igen, ellers ville det ikke holde allegevel - jeg er i syv sind, for hun presser ham virkelig virkelig meget og han kan ikke sige fra.
Han dropper også sine venner, for hun siger han skal være sammen med hende..... jeg ved at han godt ved det er forkert, men jeg forstår selvfølgelig også godt at der skal være plads til en kæreste, men jeg er rigtig ked af at han måske tager nogle helt forkerte beslutninger nu pga hende.
Jeg mangler gode råd - skal jeg bare lade ham fortsætte med at droppe alle hans venner og hans drømme/fremtidsplaner? Eller skal jeg skrue ned for det og sige der må være nogle dage hvor de ikke ses og skal jeg sige han SKAL tage ud at rejse som han altid har drømt om?
Det er det jeg helst vil, for jeg ved hvor ked af det han vil blive hvis hun dropper ham og han så ikke tog afsted.
Hjælp mig.
Hilsen den dybt frustrerede mor
Kommentarer
1000 tak for dit svar, det er jeg glad for du gjorde dig tid til at skrive. Det er så rart at høre fra andre hvordan de har gjort/eller gør og de ting i står i. Det er bare nogle gange så fustrerende fordi ihvertfald jeg tænker tit på om det nu også er forkert det jeg gør og man vil jo kun det bedste for sine børn.
Men i forhold til det du skriver, bekræfter det absolut mine egne tanker om hvordan det skal være og hvad jeg skal gøre - så tak for det.
Jeg vil bestemt gøre alt for at få ham afsted - og når jeg endelig har ham på egen hånd, kan jeg stadig godt finde et sted inde i ham der vil de ting endnu og stadig er "den gamle ham" - så han er der, han er bare langt væk og svær at komme ind til da hun som sagt er der hele tiden, og hvis du endelig et øjeblik ikke er der, gløder hans telefon....
Men det er svært, men jeg vil bestemt gøre hvad jeg kan og jeg skal nok vende tilbage med hvordan det hele går. )