Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

please svar

Redigeret 15 august, 2017, 16:49 i Personlighedsforstyrrelser
Mand: 20

hej alle.
Nu skal det ikke lyde som om jeg bare er kommet her for opmærksomhed. Men tror der er et eller andet galt med mig.
Da jeg var barn havde jeg aggressionsproblemer og var meget følsom, men fik hjælp af skole pædagogen til at undertrykke min aggression.
hun sagde ” hver eneste gang du følger du er ved af eksplodere skal du bare tage en dyb indånding og holde det tilbage” selve metoden virkede helt fint i et godt stykke tid. Problemet var af jeg ligeså stille begynde jeg af presse mine andre følelser ned i en kasse. Resultater var så af jeg en gang imellem ikke kunne holde det tilbage og eksploderet i vrede.
Efter folkeskolen fandt jeg endnu en måde af presse min vrede tilbage.
Begynde at træne næsten hver dag i ugen. Havde det på en måde bedre når jeg var træt og øm.

Blev først opmærksom på mit problem her for et par år siden da jeg fik en kæreste som havde psykologi i skolen. Efter noget tid begyndte hun at påpege nogle ting hun var bekymret for. Det er meget svært for mig af havde medlidenhed men folk (generelt li ‘gyldighed overfor andre mennesker)
Det er meget svære for mig af lukke andre ind i mit sind. Mangle på søvn kan gøre mig dirket modbydelig at være i nærheden af.

Har gennem de sidste mange år lukke lidt op for hende men tør virkelig ikke åbne mig mere, så gemmer mig bagved et falsk smil som jeg gennem årene har mestret.
det seneste nye er af jeg er begyndt af havde skrammende billede inde i hoved

Mit hoved er virkelig ikke et særlig rart sted at være alene,
og siger virkelig ikke nogle særlig pæne ting til mig selv der inde

please svar

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej du.
    Jeg kan høre du lider, men det absolut bedste er at du selv er klar over at det er noget du undertrykker.
    Jeg vil sige det du ikke vil høre, men du kender svaret.
    Du skal til lægen og bede om at få en tid med en psykolog så du kan få sat navn på det du konstant kæmper med.
    Det vil blive lettere for dig i fremtiden hvis du får sat navn på hvorfor du har det svært.
    Jeg håber det har været bare lidt hjælp, selv om det ikke er en diagnose.
    Mvh familiefar
Log in eller Registrér for at kommentere.