Hjem Infektioner Åben debat om rejsesygdomme og -medicin

Gode rejsetips når man er syg.

Hej.
Jeg har for nyligt fået konstateret prostatakræft og har været en smule sløj med andre skavanker det seneste års tid. Jeg er efterhånden blevet 65 år, gået på efterløn og bruger det meste af min tid på mine børnebørn.
Så jeg har tænkt, jeg gerne vil give min familie en mindre rejse. Så jeg kan nå at få nogle gode minder med dem, mens jeg stadig kan og inden jeg bliver alt for syg. Der er noget indeni mig der siger, det er ved at være tid.
Har i nogle gode forslag til hvor jeg kan tage hen nu, nu hvor jeg fået prostatakræft. Hvad har i erfaringer? Bekymrer jeg mig for meget om min sygdom?
Jeg har selv kigget på http://flyprice.dk/ for at hente gode idéer til en rejse. Kender i andre sider hvor jeg kan hente inspiration til at få en god rejse, nu hvor jeg er kommet op i alderen. Jeg vil meget gerne ud og rejse inden det bliver alt for sent.

Kommentarer

  • Harzen er faktisk også et helt vidunderligt område, og rygtet om at Harzen kun besøges af pensionister med blånet hår er ikke korrekte- der er meget for både børn og voksne.

    Og - så er der ikke så langt; det vil være muligt, at tage det stille og roligt, hvis du har det behov ind i mellem - og samtidig opleve mange gode ting.

    Men - vigtigst af alt - hav lige din læge ind over, der kan vurdere, om det er fornuftigt eller ej i lige netop din situation.

    Prostakræft kan jo i mange tilfælde behandles med gode resultater, så selvfølgelig skal du da bare nyde livet og tage alle de positive oplevelser, du kan få - de i sig selv kan jo gøre underværker, når man er syg.

    Gode tanker
  • Hej Thomas,

    Jeg håber, at du finder en god rejse til dig og din familie.

    Hvis jeg var syg og skulle ud og rejse, ville jeg først og fremmest sikre mig, at jeg har styr på min rejseforsikring. Både i forhold til at det kan blive rigtig dyrt, hvis du får brug for behandling udenlandsk og dernæst også i forhold til at det kan være nemmere at finde hurtig hjemtransport.

    De bedste hilsener
    Signe
  • Hvis du har operationsar, eller andet som gør, at du ikke kan holde ud at sidde ned i en flyver i mange timer, så hav det med i overvejelserne. Derved undgår du at være "bagud på point" allerede fra start.

    For 10 år siden var jeg på Tenerife og boede her: http://www.atlantic-holiday.com/en/ Hotellet er renoveret siden, men det er et super godt familievenligt hotel.

    Jeg vil anbefale at tage familien med på en delfin-safari. Det er en super hyggelig sejltur, hvor der er forplejning og drikkevarer under hele turen. Der er mulighed for at se delfiner mv. og bade i en lagune.
    Du kan selvfølgelig også komme på lignende ture på andre destinationer.

    Husk endelig at få alle dine specielle cremer, medicin osv. med, men benyt et rejseflaskesæt som f.eks. dette: https://billig-billy.dk/rejseflaskesaet-5-dele. Det er svært at klare sig uden, og så ærgerligt at miste sine dyre produkter. Du kan jo typisk ikke finde noget lignende på din feriedestination.
Log in eller Registrér for at kommentere.