Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad er det rigtige

Redigeret 20 maj, 2017, 10:39 i Ægteskabsproblemer
Vær sød at bruge 2 minutter på at svare. Det er så vigtigt for os.
Vi har været gift i 2 år. Partner 1 har to børn, der bor hos eksen. Her er uenigheden; Partner 1 synes, at det er ok at tage til skolefunktioner og andre ting, som at køre barn til efterskole, alene sammen med eksen, fordi eksen ikke vil have partner 2 med. Partner 2 synes ikke, at det er i orden, at eksen skal bestemme og at det sender et signal om, også til børnene, at eksen er den mere vigtig end partner. Partner 2 føler sig meget såret over partner 1's valg. Partner 1 vil personligt gerne have partner 2 med, men synes at man skal respektere eksens ønske i stedet. Hvad synes I? Vær sød at give jeres mening til kende, da skilsmisse er på bordet. (Det stive sprog i indlægget er for at få et uvildigt syn på uenigheden)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Partner 2 har ret.
    Partner 1 er en idiot.
  • Indstillinger

    Hvordan er partner 2's forhold til børnene? Er de tæt knyttede og står de hinanden nært? Giver det god mening, at partner 2 tager ligeså stor del i skole-hjem samarbejdet som partner 2?
    Eller handler det om, at partner 1 skal bevise sin kærlighed og loyalitet til partner 2, ved at insistere på, at partner 2 deltager på lige fod overfor ex'en?

  • Indstillinger

    Hellagood stiller nogle gode spørgsmål, som det nok vil være relevant at få svar på.

    Men - jeg hæfter mig ved at det ene barn går på efterskole - der nævnes ikke noget om alder på det andet barn - dog vil jeg gætte, at det andet barn heller ikke er et lille barn?
    Det er med andre ord to teenagere/næsten voksne børn?

    Det vil sige, at det i det hele taget handler om nogle ganske få år, hvor børnene vil have brug for forældrenes støtte og opbakning til disse ting: Kørsel til og fra en efterskole/ deltagelse i forældrearrangementer osv ?

    Dog vil jeg da ikke mene, at eksen vil kunne forbyde partner 2 deltage i f.eks et festligt skoleafslutningarrangement; der er - så vidt jeg da ved - gerne fri adgang til noget sådant. Lad være med at bede om tilladelse fra eksen - mød bare op.

    Det ER nu en gang dem, der er forældrene, og jeg må da indrømme, at det absolut er det bedste for børnene, at begge forældre viser, at de er deres ansvar bevidst.

    Jeg har lidt svært ved at forstå, hvorfor partner 2 har så svært ved at forstå vigtigheden i, at forældrene kan have et godt og positivt samarbejde omkring deres børn. Man kan jo sagtens have et godt, positivt og nært forhold til sin partners børn - også selv om man ikke kører dem til skole eller deltager i forældrearrangementer.

    Hvis der er tale om skilsmisse på grund af dette, må der ganske enkelt være nogle andre problemer, som slet ikke nævnes her. Det problem, der nævnes her kan umuligt være den eneste årsag.

    Handler det om, at partner 1 ikke er helt færdig med sin eks ? Handler det om jalousi? - fra eksen? - fra partner 2?

    Det er fint, det hele skrives lidt stift, så der kan komme uvildighed ind, men for at kunne give et uvildigt bud, må der godt nok komme lidt flere oplysninger.

    Nu er der bedt om svar - så det vil være rart om der så kommer en reaktion tilbage fra trådstarter

  • Indstillinger

    Nå - ser først nu, at det er et flere år gammelt indlæg, som trådstarter ikke har gidet reagere på
    Så var det nok ikke så vigtigt alligevel...

  • Indstillinger
    Redigeret 24 juli, 2019, 07:35

    Hello
    I am shakun grover
    just create my account

Log in eller Registrér for at kommentere.