Hjem Sex & samliv Mandlige sexproblemer

Erfaringer med læger ift. rejsningsproblemer.

Redigeret 21 maj, 2017, 01:04 i Mandlige sexproblemer
Jeg ville høre, hvad folks eventuelle erfaringer med at henvende sig til lægen, angående rejsningsproblemer, er.

Jeg har selv fået problemer med at holde en tilfredsstillende rejsning. Både ved onani og ved sex. En tur til lægen burde være oplagt, men jeg må tilstå, at jeg føler lidt mistillid til hele processen. Nu har jeg søgt rundt på nettet, inklusiv netdoktor, og det virker mest af alt som om, man skal være 40+ og være i et parforhold, før problemet får nogen anerkendelse fra sundhedsvæsenet side. Hvis artiklerne overhovedet nævner segmentet under 40, så er det kun med en affejende kommentar om, at det nok skyldes psykiske årsager og at man som regel ikke har noget problem når man er alene. Selv statistikkerne starter ved 40 og går op efter.

Det gavner ikke ligefrem villigheden til at opsøge lægen, for mit vedkommende, da jeg er i 20erne, er single og desuden tidligere har oplevet ikke at blive tager seriøst ved en læge. Nu kan det jo godt være, at det bare er artiklerne der er lidt klodsede, men omvendt kunne det måske være en generel indstilling i sundhedssystemet.

Mit spørgsmål går egentligt på, hvor meget skepsis, modstand eller besvær folk har oplevet i forbindelse med henvendelse til lægen?

Jeg ender jo nok dernede under alle omstændigheder, men det kunne være rart at have en idé om hvad der kan forventes af oplevelsen, der jo i forvejen ikke er noget at råbe hurra for som udgangspunkt.

Kommentarer

  • Hej,

    Har du set de programmer på DR der hedder Sex på recept? Der følger man dem der arbejder og dem der bliver behandlet på Sexologisk Center på Aalborg Nord.

    Her er det alle der kan blive behandlet. Tag til lægen og få dig en henvisning til et lignende sted i nærheden af dig :) Du har krav på det!

    Se programmerne - de er rigtig informative og meget "nede på jorden"-agtige.

    Johanne
  • Jeg har set noget af det, ja. Det virker meget professionelt, men i og med at det er en sexologisk klinik, så gives der kun henvisning, hvis man har behov for særlig vejledning. En almindelig medicinsk udredning vil ske hos lægen. Så jeg tvivler på, at jeg er berettiget til det.

    Men tak for dit svar alligevel.
Log in eller Registrér for at kommentere.